Php mail sendes kun nogle gange

Tags:    php mail send

Hej,

Jeg skiftede til en VPS ved surftown efter jeg har haft et webhotel ved dem. Lige pludeselig var der fejl:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Nu tager det punkt 1 rigtig lang tid at hente siden, derudover så sender den mailen NOGLE gange. Og det er ligegyldigt om den så har udskrevet "fejl" koden. Hvor hulen er fejlen? :S

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Windows eller Linux?
Har du tjekket mail settingsne i php.ini?
Hvilken SMTP/port bruger du?
Eksisterer afsender adressen?

Tjek dine logs for fejl. Den plejer at ligge her:
/var/log/messages

alså hvis du siger det virket før du skiftet server, er det vel en opsætnings fejl på serveren..

Hej,

Så langt er jeg kommet. Jeg har kigget alle log's igennem og kan ikke se hvad problemet skulle være dog :-/ Jeg giver det et par dage og så ser jeg hvordan status er der :-)

Hej,

Det er debian, han jeg har tjekket i php.ini at den peger hen på: /usr/sbin/sendmail -t -i
Som også er placering af sendmail.
SMTP : localhost
Port: 25

Og ja afsender eksistere, også modtageren :-) Er det fordi jeg skal sætte en standart "from" ind?

Indlæg senest redigeret d. 03.08.2011 15:21 af Bruger #16063

Det er debian, han jeg har tjekket i php.ini at den peger hen på: /usr/sbin/sendmail -t -i
Som også er placering af sendmail.
SMTP : localhost
Port: 25

Dit php script er korrekt, det samme gælder for din opsætning. Et skud i tågen, ville være at undlade -t parameteren.

Og ja afsender eksistere, også modtageren :-) Er det fordi jeg skal sætte en standart "from" ind?

Bare behold din fra-adresse. Jeg skrev det fordi, jeg før har set SMTP servere, der validerede Fra adressen og ignorede ugyldige adresser.

Hvis jeg ændre på de parametre kommer der stadigvæk fejl.

Jeg tror simpelthen det er i programmet: /usr/sbin/sendmail
at der er en eller anden form for fejl? Eller nu ved jeg ikke ligger jo på en vps fra surftown og SMTP er sat til localhost og port til 25, kan det være jeg skal ændre i det?

Indlæg senest redigeret d. 03.08.2011 20:17 af Bruger #16063
Der er ingen fejl i den log heller :S

t