Gør klar til at lære PHP

Tags:    setup mysql apache phpmyadmin nybegynder

<< < 12 > >>
Hej rare mennesker på Udvikleren.dk :)

Min interesse for programmering er stigende, og jeg føler mig klar på en ny udfordring efter at have hakket mig igennem en masse HTML. Derfor kaster jeg mig nu over PHP - hvis jeg ellers kunne komme i gang.

Jeg har ikke nogen problemer med at finde en masse gode guides - også en masse fine, der tage fat i nybegyndere som mig. Problemet er at disse guides ikke starter fra det jeg vil kalde starten, når man skal igang med PHP.

Alle guides beder mig skrive "echo HelloWorld" og så skulle jeg have lavet min første PHP fil - og alt skulle være godt - her kommer så spørgsmålet:

Hvordan kommer jeg i gang? Hvor er det lige præcis jeg skal skrive det? Det er vel sådan noget med at sætte en lokal side op på min Mac? Skal jeg have fat i f.eks. MAMP - og hvordan får jeg konfigureret det - så jeg kan få skrevet min første PHP kode?

Måske har dem der skriver alle de gode guides tænkt at svarende på disse spørgsmål er indlysende - men det synes jeg altså ikke (det er måske bare mig, der er dum?).

Håber I forstår mit problem.

Indlæg senest redigeret d. 01.08.2011 18:58 af Bruger #13920
16 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 42 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
okay.

måske du kan finde nogen tut's på youtube så :)

Jeg vil se hvad jeg kan finde - som sagt har jeg bare problemer med at de guides jeg kan finde ikke starter helt fra "scratch" - i hvert fald ikke så meget fra "scratch" som jeg har brug for :)

Tak alle sammen for mange gode links :)

Jeg har installeret XAMPP, aktiveret Apache og mySQL, men kan stadig ikke helt se hvordan jeg kommer fra php/html filerne til browseren? Hvor skal filerne gemmes osv.?

EDIT:
Okay, glem den del. Jeg burde åbne øjnene og læse :)
Endnu engang tak for de gode links!

Indlæg senest redigeret d. 01.08.2011 21:21 af Bruger #13920
Sweet!

Takker for hjælpen :D

Okay. Det kan jeg se.

Jeg vil holde mig fra den - jeg tror også jeg kan komme godt igennem mange ting, blot ved at følge artiklerne her på Udvikleren :)

Det er helt i orden. Jeg startede faktisk med at bruge den - indtil jeg så blev advaret.

Så uanset hvad fik du hjulpet mig igang :)

<< < 12 > >>
t