tror du overså ordet SEO i mit indlæg
Ah ja Men teoretisk burde søgemaskinerne ikke finde frem til mobilversionen?
Jo! Den er dælme hele pointen med det. En side der ikke kan findes er dårligere end to sider der kan findes
!
Eftersom søgemaskiner som f.eks. Google bruges både på computer og mobile enheder, så ville det være forrygende hvis begge sites er indexerede. Men hov! Hvad med duplicate content? De skal bare havne i hvert deres indeks!
Google (og andre) benytter forskellige crawlere til normale websites og mobilesites - mener at have læst, google bruger 3 forskellige crawlere til mobilesites.
Du kan sortere i hvad de forskellige crawlere får adgang til og må indeksere, vha af robots.txt.
Da jeg er i tvivl om googlebot-mobile overholder robots.txt, kommer her eller-løsningen:
Du kan lave et serverside script, der når dit site modtager en request tjekker user-agent. Er det googlebot eller googlebot-mobile - og derefter redirecter til relevant undermappe/subdomæne.
(Jeg har med vilje skrevet mit indlæg, med google i tanke. Ikke sagt at SEO kun handler om Google eller dette kun kan bruges med deres crawler.)
Indlæg senest redigeret d. 02.08.2011 20:53 af Bruger #955