Centrere menu-tekst (links)

Tags:    css

<< < 12 > >>
Hej UV´er.

Jeg har et lille problem med lidt CSS.

Jeg kan simpelthen ikke se hvad der sker, men den låser altså et sted så jeg ikke kan centrere teksten (linksne) i min menu.

css koden er her:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Jeg har prøvet med text-align:center; osv alle mulige steder, men den vil simpelthen ikke centrere teksten.

Nogen der har en idé til hvor jeg kan sætte ind :)?

15 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 20 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ah, så du vil centrere hele menuen og ikke kun teksten i de individuelle links. Den er lidt mere langhåret, og så vil jeg nok henvise dig til f.eks: http://pmob.co.uk/pob/centred-float.htm

Ah, så du vil centrere hele menuen og ikke kun teksten i de individuelle links. Den er lidt mere langhåret, og så vil jeg nok henvise dig til f.eks: http://pmob.co.uk/pob/centred-float.htm

Hvorfor så ikke bare lave en ny div med margin:auto og en specifik bredde? :)

David: det virker umiddelbart ikke :(

Michael: Jah, altså det skal kun være teksten der skal være centret, hele menuen, inkl baggrund har jo width på 100%, så den er som den er.
Men linksne (teksten) skal ikke stå i venstre side af skærmen, men i midten af skærmen.

Det kan godt være jeg skal bruge en div mere, jeg ved bare ikke helt hvor og hvordan den skal laves.. :(

Det virker ikke optimalt :(

Den rykker menuen ind i midten, men den sorte baggrund bliver kun 500px, og hvis man ændre den width til 100% så er man tilbage til udgangspunktet.

Den sorte baggrund skal være 100%, det er kun teksten der skal være i midten..

Så virker det sku :) TAK!

Det er godt lidt mærkeligt, men hey, det virker.

Jeg endte med at gøre følgende:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Grunden til at jeg skal have Bg color på, er at den grønne streg er baggrundsfarven. Dvs, da jeg lavede den sorte baggrund i PS, gjorde jeg den der streg transparent.

Jeg måtte dog ændre ul.menu til height på 25px i stedet for 30px da der kom et gråt felt for neden.
Jeg går ud fra det skyldes at man tilføjer flere div, at den så laver lidt ekstra plads ?

Nå, men det virker hvert fald nu :)

Så tak for hjælpen!

<< < 12 > >>
t