Den vil ikke opdatere?

Tags:    php mysql

Nu har jeg prøvet så mange forskellige ting, at jeg endnu engang går til jer kloge hoveder herinde. :)

En ting er at når jeg, som i koden her, har den til at opdatere på samme side som formularen ($_SERVER['PHP_SELF']) går den direkte til forsiden, men når jeg har skrevet det direkte link til siden i "action" feltet, bliver den, men vil ikke opdatere.. Er der nogen der kan hjælpe?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

9 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ændre

Til

Tag udgangspunkt i den postede kode:

Indlæg senest redigeret d. 22.07.2011 16:38 af Bruger #16025
Det burde virke.. :)

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 22.07.2011 13:23 af Bruger #15853
Efter hver mysql_query, så skriv mysql_error(). Eksempelvis sådan her:

Hvis det var mig, ville jeg nok omstrukturere min kode til følgende. Så vil jeg nok få et bedre overblik over hvor der kan være en fejl.

Men det er bare mig... :)

@Daniele har lige et par spørgsmål. :)

På linje 8, er else fuldkommen overflødigt, da hvis linje 6 er sand vil linje 7 stoppe al fremtidig afvikling. Men hvis $_SESSION["logged_in"] er sat, overses logikken på linje 7. Hvad du har tilføjet er blot hvad der allerede er impliceret i den struktur kode har fået. Altså i dit eksempel er linje 8 og linje 60 overflødig, eller hvordan?

Denne kode:
Fold kodeboks ind/udKode 
hvor du breaker strengen op, er egentlig også unødvendig. Årsagen er at PHP parser tekst inden for dobbelt citationstegn.

Eksempel:

Det du tilføjer er blot en masse ekstra parsing. :)

@mark du skal ændre
Fold kodeboks ind/udKode 

til
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er en tastefejl da jeg typisk arbejder med strict type checking.

Indlæg senest redigeret d. 22.07.2011 16:59 af Bruger #10216
Det burde virke.. :)

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Nej desværre ikke :(

Tak for hjælpen, men det virker desværre stadig ikke.. Jeg tænker at det jo må være selve "mysql-update delen". Jeg har fjernet "PHP_SELF" fra 'action' til ="" og nu skriver den "kan ikke opdatere".

Hvis det var mig, ville jeg nok omstrukturere min kode til følgende. Så vil jeg nok få et bedre overblik over hvor der kan være en fejl.

Men det er bare mig... :)

Det ser en hel del mere overskueligt ud, det må jeg give dig :) Men nu kan jeg ikke få adgang til siden, selvom jeg opfylder "kravende".

Indlæg senest redigeret d. 22.07.2011 16:32 af Bruger #15305
Sådanne og mange mange tak til jer alle sammen! Hvad skulle man dog gøre uden udvikleren nogen gange? :)

#Michael
Det er bare sådan jeg plejer at kode. Men det gør jo ikke nogen forskel om der er det ekstra :)

Jeg havde ikke lige set den tastefejl med !== ellers havde jeg også rettet den :)

t