PHP loop og variabler?

Tags:    php

Jeg er stødt ind i et problem. Jeg udvikler en hjemmesiden som skal loade noget information fra en database (indlæg) fra brugere. Jeg har fået det til at virke ved at få php til at skrive informationen ud i et loop, så php looper hele databasen igennem indtil den er tom. Men oveni det vil jeg gerne have tilføjet et "like" system. Sådan så at brugerne kan "like" hinandens indlæg. Like linket bliver skrevet sammen med indlægget inde i loopen og derfor sker der det at variablerne som skal parses bliver opdateret til den sidste post, hvorimod jeg gerne vil have så hvert indlæg kan have dets eget variable som skal kunne parses med information om bruger id. Her er min kode:

Til skrivelse af indlæg:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Til like system:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt som jeg har forstået ud fra din forklaring af problemet, så kan du bare køre det igennem et unikt ID nummer, som er tilpasset både indlægget og dit "like" system.

Eksempelvis kan du gøre sådan at når brugeren trykker "Like" til et indlæg, så sender den brugerens id op til databasen, og indsætter både indlægget's id samt ejeren af indlægget's id i tabellen. Så kan den sørge for at det kun er det enkelte indlæg som får et "Like" fra brugeren.

Håber at jeg har forstået det ret. Hvis ikke, kan du så ikke prøve at uddybe det lidt, så jeg bedre kan hjælpe? :)

Det kan jo fører til en masse opkald til databasen ved at lave et loop med alle de navne...

Jeg ville nok gemme brugerne som "syntes om" i et array i databasen, som passer til hvert indlæg..

og hente alle navne ved at gøre følgende:

SELECT * FROM brugere WHERE id IN (".$row['likeID'].")

Hvis du så vil tjekke om brugeren allerede har trykket på "syntes om" kan du jo bare gøre følgende:

$likeIDcheck = explode(",", $row['likeID']);
if (in_array($BrugerensID, $likeIDcheck)) {
echo "Du har allerede trykket syntes om";
}else{
echo "Gem dit nye array her..";
}

Indlæg senest redigeret d. 16.07.2011 12:12 af Bruger #7728
t