Link på billede

Tags:    asp.net

Hejsa

På min side omkring mig som udvikler, har jeg et billede af mig selv.
Det er meningen at denne skal give et link til min side hvor man kan hente mit cv, men underligt nok så kommer der en farvet kant rundt om (i IE) :(
Har fundet ud af det er fordi det er et link, hvilket gør at den rykkes forkert rundt fordi den indsætter denne blå/lilla kant rundt om billedet fordi det er et link og dermed ikke længere passer i den boks jeg har sat den op til.

Er det muligt at lave et link på mit billede som ikke får denne kant rundt om?
Eller er der en anden måde at løse det på? :)

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er følgende CSS kode - ikke helt den Martin skrev:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Det er css relataret du kan prøve at smide en

Mange tak de herrer det virkede perfekt :)

EDIT:
Det virkede på localhost, og har lige prøvet at uploade men uden der sker noget der :(
Jeg har endda prøvet at slette alle filer og tilføje dem igen, men med samme resultat - og tester begge i IE i faner ved siden af hinanden :'(

Hvad kan der være galt?

Min kode ender med at se sådan ud på serveren:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 13.07.2011 22:33 af Bruger #16651
Mange tak de herrer det virkede perfekt :)

EDIT:
Det virkede på localhost, og har lige prøvet at uploade men uden der sker noget der :(
Jeg har endda prøvet at slette alle filer og tilføje dem igen, men med samme resultat - og tester begge i IE i faner ved siden af hinanden :'(

Hvad kan der være galt?

Min kode ender med at se sådan ud på serveren:

Det burde virke med den kode jeg sendte, altså:

Det burde virke med den kode jeg sendte, altså:

Tak Simon
Men det virker desværre ikke :(
Den DIV den er placeret i får en border, og ved ikke om det kan være det? Synes jeg jo ikke. For den er der stadig, men billedet får bare en boks udenom også.
Jeg har endda lavet både img- og a-tags for at gardere mig, men lige vidt hjælper det :(

Det er egentlig meget enkelt, du skal bare tilføje
til dit image-tag.

Altså:

Håber det hjælper, plejer at virke for mig :D

Indlæg senest redigeret d. 14.07.2011 04:06 af Bruger #16605
border attributten på img tagget er deprecated, så CSS alternativet er bedre at bruge. Jeg plejer at bruge følgende CSS i mine stylesheets, da jeg stort set aldrig vil have border på mine billeder, og hvis jeg vil, så er det en undtagelse som jeg klarer med en separat class eller i taggets style attribut:

Laurits, når jeg kigger på din side, både i IE og FF, så er der kun border rundt om selve boksen, altså dit div tag og den har du selv sat i din .ProfileRightImage class. Fjernes den, fremstår både billede og boks uden border. Kan vi antage at problemet er løst eller hvordan? :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Det er egentlig meget enkelt, du skal bare tilføje
til dit image-tag.

Altså:

Håber det hjælper, plejer at virke for mig :D

Tak for svar, men det er ikke helt muligt da det bliver lavet via et asp-image så det er først runtime det laves til et image-tag.

border attributten på img tagget er deprecated, så CSS alternativet er bedre at bruge. Jeg plejer at bruge følgende CSS i mine stylesheets, da jeg stort set aldrig vil have border på mine billeder, og hvis jeg vil, så er det en undtagelse som jeg klarer med en separat class eller i taggets style attribut:

Laurits, når jeg kigger på din side, både i IE og FF, så er der kun border rundt om selve boksen, altså dit div tag og den har du selv sat i din .ProfileRightImage class. Fjernes den, fremstår både billede og boks uden border. Kan vi antage at problemet er løst eller hvordan? :)

Jeg så på den igår i min IE hvor den havde det problem, nu ser jeg den idag på en anden maskine og der er problemet der ikke - heller ikke når jeg har klikket på billedet og kommer igen :O Så nu ser det ud som om det virker, men vil vente med at endeligt afgøre det til jeg kommer hjem til min maskine hvor problemet var igår.
IE er sku sjov at det er altid den jeg har problemer med at ting der BØR virke skal lige ha lov og stå og simre i 30min før det virker :lol:

Hej Laurits,

Når du laver ændringer i fx stylesheets eller eksterne JS filer, så husk altid at lave et "hard refresh" i din browser eller evt. clear'e cachen. Ellers risikerer du at tingene ikke virker som forventet fordi din browser bruger en ældre version af dit stylesheet fx. I de fleste browsere kan et tryk på Ctrl+F5 klare jobbet :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Hvis det er din <div> der kommer en border på, skal du sætte border: 0px; på selve <div>'en samtidig med billedet :-) Border-style fungerer så vidt jeg husker kun når det er billede-links.

t