Udvikling til Iphone & Android

Tags:    iphone android apps html5


Jeg skal til at starte et projekt, hvor vi skal lave en mobil løsning der skal kunne virke på både iPhone og Android. Da budgettet er stramt, er det sikkert ikke muligt at udvikle to native applikationer. Mit spørgsmål er, da det er vigtigt at man har en app på hver platform, kan man så godt lave koden i HTML5 og genbruge den i en nativ app på hver platform? Håber i forstår :)





4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at kigge på PhoneGap eller Titanium Developer - eftersigende skal du kunne bruge de mest populære sprog så som PHP, .NET eller JS som udviklingssprog. Så vil de to tools kunne konvertere dit foretrukne sprog til kompileret programmer til iPhone og/eller Android.



Hejsa Tonny
Faktisk er det netop hvad mange gør fordi man så fra den native app kan udnytte de unikke features den platform har (menu-knap, tilbage, eller iphones knap i midten) som HTML5 ikke har.
Og ved at bruge HTML5 får du mulighed for nemmere at vedligeholde størstedelen af din app til begge platforme, og så de platforms specifikke features skal du så lave i den native app.



Super, tak for svaret.
Placer man så koden i app'en eller benytter man en browser der kører inde i app'en, som så henter fra en webserver som vi har stående?



Tonny
Jeg ved det kun fordi jeg har undersøgt det fordi jeg inden længe selv vil begynde at se nærmere på det, men selve afprøvningen har jeg ikke nået til endnu.
Men det er hvad der bliver anbefalet utallige steder på nettet.

Jeg kunne forestille mig at når man begynder på selve den native app så er der nogle elementer man kan gøre brug af som måske gir sig selv til at præsentere siden.

Beklager jeg ikke kan være til større hjælp.



t