PHP registrerings formel

Tags:    php

Okay jeg har lavet en registrerings formel, til min hjemmeside. Jeg syntes også der skulle være et sikkerheds-tjek med og det lavede jeg.. Men det virker åbenbart ikke :I.

Formlen er således..

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Fejlen jeg får er "Forkert svar ved sikkerhedskoden", som skulle komme frem hvis man ikke indtastede den rigtige sikkerheds kode.. Men det gør jeg.. :I?

Nogle bud, håber i kan hjælpe :)
- Tak på forhånd :D

7 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Sikkerheds koden skal jo ses af brugeren alligevel ->

"Hvad er <?php echo ''.$sikkerhed1.' + '.$sikkerhed2.''; ?>"

Så om de også står i hidden fields kan jo være det sammen, det er helt klart nemmere end at lave sessions.

Sådan ville jeg lave det

Og så teste på de 2.

Indlæg senest redigeret d. 12.07.2011 16:52 af Bruger #14816
Når du først køre din side så bliver dine 2 sikkerheds værdier sat, problemet ligger i at når du trykker submit så reloader din side igen, og så sætter den dine sikkerheds værdier igen. Så nu stemmer de højst sandsynligt ikke overens med det svar brugeren gav.

En løsning kunne være at lave 2 hidden fields med de værdier, og så teste på dem istedet :).

En løsning kunne være at lave 2 hidden fields med de værdier, og så teste på dem istedet

Nej, for de kan ses af brugeren hvis han kigger i sovsen.
Smid dem i en session istedet.

Prøv sådan. Er ikke sikker på om det virker :)

Indlæg senest redigeret d. 12.07.2011 16:33 af Bruger #16025
Hvis du ønsker at sikre din form imod botter, kan du prøve at kigge på Recaptcha

tak til jer alle for jeres svar, tror bare jeg sætter et billede ved siden af med f.eks. en tekst som elefant eller noget i den stil :D

EDIT: Jeg brugte ideen med de 2 skjulte input og det virkede, tak folkens :D

Indlæg senest redigeret d. 12.07.2011 17:42 af Bruger #16605
Super Emil, du er mere end velkommen :).

t