Overføre tekst fra en side, til en anden.

Tags:    javascript

Hej forum!

Mit ringe kendskab til javascript gør at jeg ikke selv ved om min idé vil virke eller ej. Så jeg fremlægger den lige for jer i stedet for :D

Jeg har en serie af billeder på 4.
Ét af billederne er i stort, det 3 andre er små som thumbnails.
Når jeg trykker på et af de 3 andre bliver jeg sendt til en ny side, hvor det billede jeg trykkede på er stort, og det som før var stort, er røget ned ved thumbnails.

Til billederne er det muligt at skrive kommentarer. Og da det er en serie man ser på, kan det være man lige vil se et billede en ekstra gang inden man poster sin kommentar.
Derfor trykker man på et billede, bliver sendt til en ny side, og opdager bagefter at teskten man havde skrevet er væk!

Min tanke var så, at jeg kunne køre noget javascript når man klikkede på et af de andre billeder.. Dette stykke kode skulle checke om der var skrevet tekst i tekstfeltet.. Hvis der er det, så skal det kopieres i en variabel, og sendes med over til den nye side.

Her kalder jeg det så frem igen via javascript og smider det ind i tekstfeltet.

Er det noget som kan lade sig gøre, eller kan man ikke sende variabler på tværs af sider?
Vil helst gerne undgå at teksten kommer op og stå i URL'en.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville bare gemme teksten hele tiden. Så du har den gemt lige meget hvad - så kan brugere trykke rundt så meget han/hun vil og teksten bliver gemt :)

Det er også rimeligt nemt og simpelt, uden at gøre det alt for indviklet :)

Fandt et link du måske kan bruge, jeg kan ikke selv javascript,

Linket her :)

Eller lige give et søg på google med javascript save cookie/session :)

Du skal vel ikke bruge både javascript og php, men blot php?

Hvordan havde du forestillet dig at han skulle gøre det?

Jeg ville anbefale at lave at AJAX kald når du trykker på "næste billede"-eller-whatever knappen som smider alt indholdet hen til en saveToSession.php som gemmer indholdet af tekstfeltet i en SESSION variabel som Samantha nævner. Det kan gøres nemt med JQuery eller bare ren javascript.

Hvis du bruger PHP, kunne du gemme teksten, som en cookie eller en session :)

Det havde jeg også tænkt på.. Men hvordan får jeg den sendt fra tekstfeltet, til javascript og videre til php?

Hvis det er muligt at gøre det, så jo.

Men hvordan aktiverer jeg så php, sådan at teksten bliver gemt som en variabel, uden at jeg klikker på en button..

Min tanke var at jeg ville ha kaldt en javascript funktion med onclick via et link <a>..

Nu har jeg prøvet at lave det med sessions..
Og det virker, tildels..

http://martindyg.dk/session_test/

IE9 gør det korrekt..
Det er dog som om at FF5 ikke rigtig vil slippe den værdi jeg har skrevet..
Og i Chrome følger værdien ikke med over..?

- Er der virkelig så meget forskel på hvordan javascript virker i de forskellige browsere?

Indlæg senest redigeret d. 11.07.2011 23:01 af Bruger #11361
Du skal vel ikke bruge både javascript og php, men blot php?

t