Problem med dropdown menu

Tags:    javascript html css

Hejsa

Jeg har et lille problem med en dropdown menu. Den virker helt uden problemer i Firefox, men i Chrome og IE opstår problemet. Når du holder musen over menupunktet vises dropdown menuen, som den skal - men ligeså snart du vil køre ned på den, forsvinder den.

Den er lavet ud fra et script, jeg engang fandt, men der er så vidt jeg husker ændret lidt på det. Her følger koderne, dog blot til et menupunkt for at gøre det overskueligt. Hvis nogen har en bedre/nemmere måde at gøre det på, er det også meget velkomment - jeg havde bare problemer med at finde nogle gode "guides/scripts" til dropdown menu.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Jeg håber I kan forstå koden; alle ændringer/forslag er meget velkomne. Tak på forhånd - og igen; nemmere/bedre metoder er også velkomne.

Mvh.
Christian

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
* EDIT * Jeg tog vist lidt fejl her :(

Indlæg senest redigeret d. 08.07.2011 13:11 af Bruger #10281
Det ligger online, da det er et "forsøg på et spil", jeg er igang med. Det kræver dog login, så jeg kan lige lave en test bruger til jer.

Det vil være:

Mail: bundgaard@devdesign.dk
Pass: test1234

Kig dog blot på menuen, tag dig ikke af resten; det er random indhold stor set alt sammen. Så snart du har logget ind kan du se menuen i toppen.

- Den er aktiv nu. Linket er firstmandown.com

EDIT: Hvad mener du?

Indlæg senest redigeret d. 08.07.2011 13:12 af Bruger #16043

EDIT: Hvad mener du?

Jeg mener at man sagtens kunne kopiere uden linjenumre - det så bare ikke sådan ud. Men jeg logger lige ind og tester.

Hvis andre har lyst til at hjælpe, er de selvfølgelig stadig meget velkomne til det. Brug blot ovenstående login på firstmandown.com :)
- Jeg glæder mig til at se, hvad I kommer frem til :)

Hvis du holder øje med pilen, så bliver den til en hånd når du f.eks. holder din mus over "Oversigt"..

Dropdown menuen kommer frem, og ligeså snart du bevæger dig ned af, så forsvinder hånden når du når ned under teksten..
- Derfor mister du din hover funktion..

Så du skal have rettet lidt i din css sådan at det er ens for alle browsere..

Mange tak for svaret Martin. Det var nogenlunde det, jeg selv var kommet frem til, men jeg kunne ikke rigtig få det til at virke. Nu da jeg er bekræftet i det, vil jeg forsøge igen. Igen; tak for svaret! :)

EDIT
- Nu har jeg leget lidt med det. Jeg er kommet frem til, at det har noget at gøre med, at jeg bruger billeder som menupunkter. Hvis disse billeder blot erstattes af normal tekst fungerer det uden problemer. Jeg prøver lige at lege lidt med det. :)
- Jeg kom pludselig i tanke om det. Jeg skulle bare sætte billederne til at være "display: block". Så er det blot andre CSS problemer, der skal løses... :)

-- Andet problem --

Mange tak for hjælpen alle sammen. Det problem er løst nu; men hvis nogen har lyst opdagede jeg lige endnu et problem, som jeg ikke forstår.

Oppe i toppen i den der sorte boks står ens loginnavn (ved jer er det Test, hvis jeg husker rigtigt). Der er en dropdown tilknyttet, men anyway, det vises ikke korrekt i Chrome; men det gør i IE og FF. I Chrome bliver det på en måde skubbet ned. Jeg tror, I kan se koden til det på siden, men ellers poster jeg den gerne, hvis nødvendigt.

## Fixed. Små ting som at sætte den forrige tekst ind i en span gør underværker :) Mange tak for hjælpen endnu en gang. Tråden lukkes, brugeren slettes.

Indlæg senest redigeret d. 10.07.2011 00:56 af Bruger #16043
t