Problem med download af pdf

Tags:    asp.net

Hejsa

Jeg har for lang tid siden lavet et forsøg med et link til en pdf-fil og det var intet problem med et direkte link.
Førhen brugte jeg altid "file:" foran mine fil-links.

Nu har jeg i min side prøvet at lave et link efter at have lavet master-pages etc. og pludselig får jeg problemer med at få sådan et link til en pdf-fil til at fungere :(
Der sker ingenting udover IE holder op med at fungere og Chrome gør ingenting når jeg klikker på linket.
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt? :'(

EDIT:
Har fået det til at virke i Chrome ved at sætte en label ind og sætte et hyperlink udenom som jeg sætter i codebehind onLoad, ellers virker linket ikke. Men den får stadig IE til at gå ned :( Dette er med et hyperlink omkring.
Har fået den til at virke med følgende kode:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Dette er i en linkbutton og det virker med både chrome og IE hvor der spørges om den skal downloades eller åbnes.

Men kan det virkelig passe at det ikke er muligt "blot" at lave et link til en fil og få den direkte åbnet?

Indlæg senest redigeret d. 07.07.2011 21:05 af Bruger #16651
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv og lav din mime type til pdfs som er "application/pdf" og ikke et jpeg billedes.

Det burde gøre at browseren ved det er en pdf fil som skal åbnes i det respektive program på computeren.

Prøv og lav din mime type til pdfs som er "application/pdf" og ikke et jpeg billedes.

Det burde gøre at browseren ved det er en pdf fil som skal åbnes i det respektive program på computeren.

Tak for svar MB, men tror måske jeg har formuleret mit spørgsmål forkert.
Jeg har prøvet følgende:
1) Lave et hyperlink rundt om en tekst som peger på en pdf-fil.
2) Lave en LinkButton hvor jeg sætter MIME-type og transmitter filen (mit CS kode eksempel)

Nr 2) virker fint nok, selvom MIME-typen er forkert, men det undrer mig at et link til en fil gør at IE går ned og Chrome ikke reagerer på det.
Kan det virkeligt passe at man ikke lave et link direkte til en fil?

For mener meget bestemt at dengang jeg rodede med ren HTML fremfor ASP.NET så var det sådan jeg leverede filer til folk. :O

Hej Laurits,

>Kan det virkeligt passe at man ikke lave et link direkte til en fil?

Naturligvis kan man det :). Du skal dog huske på at hvis du linker direkte til fx en PDF fil, så vil de fleste browsere forsøge at åbne den indlejret i browseren. Hvis der er en fejl i PDF filen, eller hvis den er meget stor og/eller kompliceret, kan det godt få browseren til at hænge, om ikke andet så i hvert fald så længe den downloader filen. Test det evt. i browsere du har problemer i, ved at finde en PDF fil der linkes til fra en anden kilde og se om den også forårsager problemer :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 08.07.2011 09:41 af Bruger #1
Som sagt før så forslår jeg du ændre din mime type til "application/pdf" - pga. dit nyere indlæg trykkede jeg download på dit CV. Der står det er en fil som hedder .pdf men ikonet er som et billede - der står også det faktisk er en jpeg fil og kan ikke åbne det i andet end "Windows Fotofremviser" som så bare giver mig en fejl.

Okay det skulle ellers være rettet, men skal jeg snart fikse.
Så det derfor min mobil laver samme nummer, men min egen maskine downloader og åbner som pdf så lidt underligt.
Men tak :)

Hej Laurits,

Husk at stemme, som du også bliver mindet om i toppen af tråden :)

Mvh.

Kasper (TSW)

t