gl/glaux.h include fil til dev-c++

Tags:    c++ java

Jeg skal til at programmer noget opengl og har så (eller chadi) har fundet ud af at der mangler nogle opengl include filer i dev-c++
Hvordan får man fat i disse include filer? har prøvet at downloade c++ builder og kopier dens men de virker ikke med dev-c++

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan tjekke om denne virker:

http://tools.users.whitehat.dk/dl/glaux.h

/AC

Jeg skal til at programmer noget opengl og har så (eller chadi) har fundet ud af at der mangler nogle opengl include filer i dev-c++
Hvordan får man fat i disse include filer? har prøvet at downloade c++ builder og kopier dens men de virker ikke med dev-c++

Hvad går der da galt ?
Er det lænker problemer ? For så er det jo nok fordi du ikke lænker med GLaux.lib

Du har nok sat den i den forkerte mappe?
Hilsen Chadi
Mit lykketal er 2959

Du kan tjekke om denne virker:

http://tools.users.whitehat.dk/dl/glaux.h

jeg kunne også gerne tænke mig en anden fil fra http://tools.users.whitehat.dk men hvordan finder man filer? det er en ret lille side med kun et script.

Hvad går der da galt ?
Er det lænker problemer ? For så er det jo nok fordi du ikke lænker med GLaux.lib

den siger linker error så ja det er nok lænker problemer og hvad mener du med lænker med glaux.lib er det noget man selv skal gøre?

for jeg har glaux.lib

i behøver ikke hjælpe mere har fået svar et andet sted

Hvad går der da galt ?
den siger linker error så ja det er nok lænker problemer og hvad mener du med lænker med glaux.lib er det noget man selv skal gøre?

for jeg har glaux.lib

Det er ikke nok at have den, det skal specificeres at der skal lænkes med den. Det gør du i Project->Project options->Parameters->Add Library or Object

Hvad går der da galt ?

for jeg har glaux.lib

Det er ikke nok at have den, det skal specificeres at der skal lænkes med den. Det gør du i Project->Project options->Parameters->Add Library or Object

ikke for noget men jeg har lige fået det til at virke uden den, men er den til en bestem slags programmer man SKAL gøre det?

Du bør ikke bruge glaux, grunden til at den ikke følger med din opengl implementering er at det er gammelt, fejlfyldt og ikke længere bliver vedligeholdt. Brug istedet et library som DevIL også kaldet OpenIL eller for min skyld andre (google it).

--
shrt er en lækker stodder (hilsen tmb)

t