Battleship igen..

Tags:    java

ok... så er jeg på den igen... denne gang mener jeg måske at jeg er lidt mere i dybt vand end jeg var før... Jeg har brugt mange mange mange timer på at finde ud af den optimale løsning. Og det jeg er kommet frem til er at det er nemmest/mest effektivt at lave en klasse der extender JButton (ja jeg har lavet alle felterne om til JButtons.. men det er sådan set ligemeget hvad jeg bruger, jeg finder ud af senere hvad der er bedst til mit formål.) Nå tilbage til den extendede JButton klasse... Det jeg vil have ud af at arve er at jeg vil lave en metode der kan fortælle om der er et skib på et felt eller ej.. jeg har prøvet med bare at lave en metude der returnerede true eller false, alt efter hvad man kaldte ( vandFelt.skib(true); ), men når jeg så skulle fortælle den at hvis der var et skib på feltet kunne jeg selvfølgelig ikke det da sætningen ( if(vandFelt(true)) )jo altid er true og så vil den jo altid køre det ? Ja det er måske lettere hvis jeg pare poster kildekoden... så kan det være at jeg gør mig selv mere tydelig..

Hvis der er nogen spørgsmål.. så kom endelig med dem... så svarer jeg så hurtigt jeg ser dem...

Fold kodeboks ind/udKode 

den extended JButton klasse

Fold kodeboks ind/udKode 

tusind tak for jeres tid :D

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Leder du ikke bare efter en måde at kunne bestemme om der er et skib i det pågældende felt?

Hvad med noget ala,

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det hjalp... har ikke lige kigget din kode igennem, men det mest effektive ville nok være at tegne brættet og felterne selv i en canvas og holde styr på spillogikken ved siden af.

Det kan meget hurtigt blive meget rodet, hvis man ikke adskiller spillogik fra den grafiske fremstilling... især for større programmer.

Helt perfekt.. det var lige precist det der skulle til..
Tak for hjælpen :D

t