Hejsa
Jeg har en plan om at opbygge en kontaktformular i codebehind i en tabel.
Hvert element sættes ind i en celle for at sørge for at elementerne kommer under hinanden i rækker.
For hver række skal der kunne sættes:
# REQUIRED
# TEXT
# CONTROL
# PATHTOICON
#REQUIRED
Dette afgør om første celle får en lille rund kugle ind i sig (nok et img eller canvas - men skal jeg se på).
Dette vil måske have et udråbstegn i for at differenciere fra senere.
#TEXT
Dette er teksten i celle 2 (Navn, Website, Adresse etc.).
#CONTROL
Hvilken type control det skal være - om det skal være dropdown, textbox etc.
#PATHTOICON
Sti til et lille ikon der skal være i slutningen for at indikere hvad det er, og gøre det grafiske lidt mere lækkert.
Et lign. eksempel på det jeg forsøger at opnå kan ses nederst på
denne side.
Ideen var så at det sidste ikon i slutningen af hver række skal indikere om indholdet er iorden.
Via en asp.net validator vil jeg se på indholdet i tekstboxen og validere om det er godkendt. Hvis ikke skal billedet skifte fra det almindelige lille ikon, til samme ikon, der bare er lavet i rød eller grøn for at indikere om det er udfyldt korrekt.
Problemet er så bare at når du indsætter noget i code-behind så kan man godt give det et id og jeg kan også give dem id'er med numre så de passer til rækken - fx FIRSTCELL1, FIRSTCELL2, som så vil være den første celle i række 1 & 2.
Problemet bliver mere at validatoren ved postback på en tekstbox giver en fejl, så ved jeg ikke hvilket id jeg skal finde for kender ikke rækken jeg skal gøre noget ved.
Jeg ved godt det er meget nemmere at bare lave den i hånden med de id'er de skal have og så den mere eller mindre statisk, men det er lige så meget et forsøg på at lære og udfordre mig selv for at kende denne verden og dens muligheder, begrænsninger eller hvor der kan være noget der er besværligt - så jeg kan bruge den erfaring senere hen.
Er der nogen der kan hjælpe mig på vej her?