Portfolio CMS

Tags:    portfolio cms

Hejsa.

Jeg tager billeder i min fritid, og kunne godt tænke mig at have en portfolio hjemmeside.

Status er lige pt., at jeg har brugt WordPress, men af en eller anden grund er det gået hen og blevet ufatteligt langsomt. Admin sider tager helt op til et halvt minut at loade, og normale sider tager alt i mellem 5-30 sekunder at loade. Det er ikke godt nok, og jeg vil derfor høre om der er et alternativ til WordPress. Jeg var super glad for WordPress, designet var genialt, og det var let og overskueligt & jeg havde efterhånden fået sat mig ind i hvordan WordPress dur. Irriterende at det så går hen og bliver så pisse langsomt!

Anyway - Jeg bruger CMS fordi jeg ikke har gidet lavet en portfolio-hjemmeside fra bunden, men hvis ikke jeg finder en anden alternativ, nem løsning, så kan det blive det jeg bliver nødt til.

Er der nogen der har nogle gode forslag til CMS'er?

Jeg kender bl.a. også Typo3, men ved at der er en MASSE arbejde i at finde ud af det, og det var det jeg godt kunne lide ved WordPress - Der kunne man bare downloade et super nice, færdig design..

Thanks in advance ;)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror næppe det er wordpress som er skyld i tempoet... Er det en one.com server du bruge? Hvis ja, så er det derfor. Deres servere er meget langsomme, da de smider alt for mange kunder på samme webserver. Der findes mange andre som one.com (meget billige webhotellet, som kører langsomt). Med andre ord, har du et billigt webhotel, så skift et et bedre (man får som regel hvad man betaler for). :D

Hvis du rent faktisk har en godt webhotel, så tjek denne side:
http://www.idano.net/nailing-down-slow-performance-in-wordpress-74.htm

Indlæg senest redigeret d. 04.07.2011 14:08 af Bruger #16622
Jeg stemmer for WordPress, jeg tror du skal se om dit indhold er grunden til at WordPress er blevet langsom (mange/store billeder). WordPress er verdens største CMS og det er det af en grund. Hvis du har performance problemer nu med WordPress er jeg sikker på at du vil have dem efterfølgende også, ligegyldigt hvilket CMS du vælger.

Bliv på WordPress og find i stedet ud af at omgå dine problemer, billederne til JPG/PNG og lav opløsning med mulighed for at klikke på den og se originalen osv.

Prøv Joomla.
Det er nemt at gå til og der findes mange tilføjelser :)

Indlæg senest redigeret d. 04.07.2011 09:46 af Bruger #16662
t