Php - str_replace og hent id

Tags:    php

Jeg har lige to ting jeg gerne vil spørge om.

1. Når jeg bruger mysql_query("SELECT * FROM news INNER JOIN user WHERE news.user_id = user.id ORDER BY news.id DESC", hvordan kan jeg så få skrevet news.id ud, for hvis jeg skriver <?php echo $row['id']; ?>, så er det brugerens id jeg får.

2. Når jeg skriver en nyhed på min side, hvor jeg fx skriver Garry's Mod, så får jeg Garry\'s Mod.
Jeg bruger $str = $row['besked']; $new_besked = str_replace(" \r\n "," <br> ",$str); echo $new_besked; til at få \r\n til at få linjeskrift.
Kan jeg så få lavet en ekstra, der skal gå ind i den samme, altså i echo $new_besked; hvor den hedder $str = $row['besked']; $new_besked = str_replace(" \' "," ' ",$str);?

Indlæg senest redigeret d. 02.07.2011 09:17 af Bruger #16662
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv med

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Lige for god ordens skyld, så næste gang, så har udvikleren kode værktøjer du kan bruge til at smide dine kode ind i, det gør det en hel del mere overskueligt.

Til dit første spørgsmål, problemet er at både din news og user tabel bruger navnet id, og derfor overskriver hinanden, det kan du løse med en AS, vi laver altså bare navnet for dit news id om.
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Så kan du bruge $row['nid'].

mht. din str_replace, så er det meget nemmere at denne
http://php.net/manual/en/function.nl2br.php

Jeg tror dog ikke helt jeg forstår dit spørgsmål, det er måske bare mig der er morgen træt ^^

Tak for første del af svaret, det var perfekt.

Til det andet er der noget galt i min php, så jeg kan ikke bruge nl2br, det er derfor jeg bruger str_replace.

Virker denne kode? :)

Hent med

Den tager kun den ene. :-(

t