tal i vector

Tags:    java

kna man indsætte en simpel type i en vector, og i så fald hvordan gør man? - lignu laver jeg fx mine int's om til strings, som jeg så ændre tilbage når tallet skal bruges - er der en lettere måde?

adam

Køb en zebra - og kald den plet

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan ikke indsætte simple typer i en vector, da vector kun arbejder med objekter. Du kan derimod vælge at lave et wrapper-objekt rundt om de simple typer. F.eks. med integers:
Integer femtal = new Integer( 5 ) ;
Når du så skal bruge det primitive igen, kan du bruge
int nytFemtal = Integer.parseInt(femtal);

Det løser selvfølgelig ikke direkte dit problem. Hvis du derimod vælger at lave din egen "version" af liste, kunne du jo bruge et int[] array. Lave de metoder du har brug for etc.
-AH

[Redigeret d. 10/11-03 19:04:35 af A.H.]

kna man indsætte en simpel type i en vector, og i så fald hvordan gør man? - lignu laver jeg fx mine int's om til strings, som jeg så ændre tilbage når tallet skal bruges - er der en lettere måde?

adam

Køb en zebra - og kald den plet

Vector klassen er bygget til at kunne håndtere alle objekt-typer, men ikke primitive typer.

Dertil bliver du nødt til, at "pakke" dine primitive typer ind i en såkaldt "objekt wrapper".

Skal du altså gemme en int i din vektor så benyt wrapperen Integer, men husk at type-caste dine objekter når du trækker dem ud af vektoren igen.

Altså,
Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 10/11-03 19:08:33 af Erik K. Aarslew-Jensen]

t