Grumset font via. @font-face

Tags:    font html css

Hej,

sidder med et lille problem, er igang med at bygge min portfolio op.
Jeg arbejder normalt på min macbook og i det hele taget mac.
Men jeg valgte at sætte min gamle stationær op, med windows 7 - og fik, et OK mærkeligt resultat af skrift-typen.

Jeg bruger @font-face, og har lavet en CSS style, i mit stylesheet
der gør det muligt at bruge den skrift-type jeg gerne vil have.

Det vil sige, en jeg har fundet på nettet. "CHampagne & Limousines"
Hedder den.

Den ser totalt grumset ud, og har brugt min font-face ordentligt, og prøvet at ændre px med pt; istedet osv. Hvad skal jeg gøre??

http://nicholaijensen.com - der kan i se hvordan det ser ud hvis i har Win7!

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Nicolai

Her den optimale måde og implementere fonte med font-face på. Den dækker diverse bugs og mangler der kan være i de forskellige browsere. Du kan bruge http://onlinefontconverter.com/ til at convertere fonten.
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Dog hjælper det dig ikke da det med at fonten er grumset nok skyldes som sagt tidligere at browsere og styresystemmer tegner fonte forskelligt. Det ligner at fra 17px og op efter skaber den grumsede effekt. Overvej en anden font hvis du vil væk fra det.

Hej

Nu ved jeg ikke hvordan det skal se ud, men normalt kan det have noget med ClearType at gøre

(Ikke noget du kan gøre ved)

Hej

Nu ved jeg ikke hvordan det skal se ud, men normalt kan det have noget med ClearType at gøre

(Ikke noget du kan gøre ved)

Tak for dit svar, men jeg har prøvet at ændre det til clear-type..

den står på true-type, men altså -
det blir' bare normalt skrift igen, så det ligner feks verdana

- Den skal gerne se sådan her ud ;

http://www.fontriver.com/i/previews/champagne_limousines.png

Jeg tror ikke du gør noget forkert, nogle browsere er bare bedre til at tegne skrifttyper end andre. Min erfaring er også at fonte generelt ser bedre ud på Mac.

På min Windows 7 maskine ser skriften også lidt kantet ud i Chrome, men noget pænere i Internet Explorer.

ved ikke om det kan have noget at sige men når du definerer størrelse kan du prøve at bruge f istedet for px.

Laurits der tager du fejl. Det er bedst og bruge enten % eller em. Grunden til dette er hvis du skalere størrelsen på teksten i browseren fx. hvis du har dårligt syn så virker det faktisk. Med px eller andre statiske enheder så skal du skalere hele hjemmesiden før teksten også ændre sig.

Men om det gør en forskel på hans font, nej - det kan man faktisk teste i firebug eller lignende. Der er noget galt med fonten og windows 7 den eneste vej ud er og finde en anden font eller måske er font filen ikke den bedste og der findes en bedre version?

Jeg takker mange gange, for alle jeres svar! ;-)

Jeg har kigget på det, og har sgu lært en del af at læse lidt
yderligere om det. Tak igen!

Husk og marker de svar der har hjulpet dig som svar på spørgsmålet til andre der finder dette spørgsmål. :)

t