java aplikation til .exe fil???

Tags:    java

Hey alla sammen!!!

Jeg tænkte på om det kan lade sig gøre at lave en java aplikation om til en .exe fil, og hvis det kan hvordan gør man så???

Jeg bruger Borlands JBuilder til at lave mine java filer.. håber i kan hjælpe mig .....

/Mads

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey alla sammen!!!

Jeg tænkte på om det kan lade sig gøre at lave en java aplikation om til en .exe fil, og hvis det kan hvordan gør man så???

Jeg bruger Borlands JBuilder til at lave mine java filer.. håber i kan hjælpe mig .....

/Mads

Det korte svar: NEJ!

Derudover ville det også fjerne de fordele der er ved at sandboxe ved køretid.

HVorfor ønsker du en .ece? Hvis det er for at starte programmet nemmere (ved bare at dobbeltklikke), kan du nemt lave en .bat fil som bare kalder JVM med din java hovedfil.

Hvis du virkelig øsnker det så søg på JexePack på Google det pakker dit program inkl. resourcer til en exe.
---------------------------
\\"Yeah, I would\\'ve killed you, but I\\'m glad I didn\\'t - the paperwork is a bitch\\"

[Redigeret d. 23/10-03 15:33:56 af Jacob Rohde]

Hey alla sammen!!!

/Mads

HVorfor ønsker du en .ece? Hvis det er for at starte programmet nemmere (ved bare at dobbeltklikke), kan du nemt lave en .bat fil som bare kalder JVM med din java hovedfil.

Hvis du virkelig øsnker det så søg på JexePack på Google det pakker dit program inkl. resourcer til en exe.
\\"Yeah, I would\\'ve killed you, but I\\'m glad I didn\\'t - the paperwork is a bitch\\"

[Redigeret d. 23/10-03 15:33:56 af Jacob Rohde]

Tak for svaret.....

/Mads

Forkert. Det er muligt at lave java filer om til exe filer. Der findes et program, java2exe, der fikser det.
ELLERS hvis du bare vil dobbelt-klikke på programmet for at få det eksekveret kan du (anbefales), lave det om til en Jar fil.
-AH

Hey alla sammen!!!

/Mads

Det er ikke korrekt!

Der kan være både store fordele og ulemper ved, at oversætte ens java applikationer til binære operativsystem executabels (.exe - Windows). Men det kan naturligvis lade sig gøre!

Ulempen ved at kompilere koden til executabels er, at man ikke længere kan portere sine programmer mellem forskellige platforme. Derudover skal man være opmærksom på, at de fleste java compilere (til executables) ikke er i stand til, at oversætte alle Java programmer... nogle aspekter af sproget og standard API'en er ikke understøttet af disse.

Fordelen med at oversætte sine Java programmer til executables er en betydelig speed-up på ens programmer.

Gnu Java Compiler (gjc) er en open source compiler: http://gcc.gnu.org/java/

Denne diskution er lidt forvirrende. De kan godt være at man ikke kan lave cross platform programmer, men ham der spurte skal nok selv overveje det. han ber om en exe fil. lad ham dog få sine egne erfaringer :D
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Jeg er ikke (helt) enig.

java2exe er det samme som JexePack hvilket jeg nævnte i mit indlæg, og det kompilerer IKKE et Java program til en "rigtig" x86 .exe. Det pakker dit program sammen med de nødvendige resourcer, hvilket gør det lettere for klienten at bruge din Java applikation. Det er dog, efter min mening, den klart dårligste måde at opnå dette på.

Det kan opnås på følgende måder.
1. Java Web Start
2. Applet
3. Deploy sammen med JRE
4. Nativ kompilering.

1 er klart den bedste option. Derudover kan du meget nemt lave en .bat fil som jeg nævnte i mit første indlæg.

Der findes også programmer som kompilerer til "rigtig" nativ kode (og java2exe er ikke en af dem), men deres performance er RET dårlig. Sidst jeg evaluerede de tilgængelige produkter var det langt fra hele API'et som de kunne håndtere osv. Derudover mister du hele WORA konceptet ved Java, endvidere mister du fordelene ved dynamisk kompilering/JIT som bliver bedre og bedre (og på et tidspunkt højst sandsynligt vill overgå statisk kompilering). Derudover er statisk kompilering af Java på ingen måde lige så effektiv som statisk kompilering af f.eks. C++; Java indlæser klasser dynamisk hvorfor en ikke-final klasse eller metode kan være svar at optimere statisk. Derfor kan statisk kompilering ikke inline Java på samme måde som C++.
Du mister også køretids profilering og den sikkerhed Java har ved at lave kode-verificering.

Til sidst skal nævnes at Java jo bruger JIT, så i sidste ende ER det nativ kode der udføres. Sandheden er at JIT er fremtiden da man vil kunne globalt optimere sin kode. Se bare på .NET.

Jeg er ikke (helt) enig.

java2exe er det samme som JexePack hvilket jeg nævnte i mit indlæg, og det kompilerer IKKE et Java program til en "rigtig" x86 .exe. Det pakker dit program sammen med de nødvendige resourcer, hvilket gør det lettere for klienten at bruge din Java applikation. Det er dog, efter min mening, den klart dårligste måde at opnå dette på.

Det kan opnås på følgende måder.
1. Java Web Start
2. Applet
3. Deploy sammen med JRE
4. Nativ kompilering.

1 er klart det bedste valg. Derudover kan du meget nemt lave en .bat fil som jeg nævnte i mit første indlæg.

Der findes også programmer som kompilerer til "rigtig" nativ kode (og java2exe er ikke en af dem), men deres performance er RET dårlig. Sidst jeg evaluerede de tilgængelige produkter var det langt fra hele API'et som de kunne håndtere osv. Derudover mister du hele WORA konceptet ved Java, endvidere mister du fordelene ved dynamisk kompilering/JIT som bliver bedre og bedre (og på et tidspunkt højst sandsynligt vill overgå statisk kompilering). Derudover er statisk kompilering af Java på ingen måde lige så effektiv som statisk kompilering af f.eks. C++; Java indlæser klasser dynamisk hvorfor en ikke-final klasse eller metode kan være svar at optimere statisk. Derfor kan statisk kompilering ikke inline Java på samme måde som C++.
Du mister også køretids profilering og den sikkerhed Java har ved at lave kode-verificering.

Til sidst skal nævnes at Java jo bruger JIT, så i sidste ende ER det nativ kode der udføres. Sandheden er at JIT er fremtiden da man vil kunne globalt optimere sin kode. Se bare på .NET.

Forkert. Det er muligt at lave java filer om til exe filer. Der findes et program, java2exe, der fikser det.
ELLERS hvis du bare vil dobbelt-klikke på programmet for at få det eksekveret kan du (anbefales), lave det om til en Jar fil.
-AH

Jeg sidder og prøver at lave en jar fil. men det vil ikke virke. er der nogen der har hints til hvodan man får det til at fungere.

Jeg bruger Jcreator, og der er en funtion deri som gør det muligt.. jeg kan bare ikke få den til at fungere ?

skriv jar cvf MitProgram.jar MineKlasseFiler.class (eller *.class)
Så har du en jar fil du kan bruge som en pakke, men da den også skal kunne eksekveres bliver du nød til at gøre følgende:
Lav en tekstfil hvori der står. Main-Class: MainKlassen.class
( Den klasse som indeholder public static void main (String[]args) )
Kør så
jar cvfm MitProgram.jar NavnPåTekstFilen *.class
Ellers er der en lille guide her : http://csdl.ics.hawaii.edu/~johnson/613f99/modules/04/jar-files.html
-AH

t