@Stefan - kom igen når det er final.
Det er som du sikkert har bemærket, et working draft, og ikke endeligt besluttet.
Han benytter sig af html5 - hvorfor ikke vejlede ham i det? Jeg skriver også det er et draft, men derfor behøver man da ikke afvise det? Selvfølgelig kan ikke forvente ensartet effektuering p.t., hvilket jeg også gør opmærksom på:
"dine brugere, har en browser der understøtter det html5 du bruger. "Tidligere standarder er stadig ikke implementeret ensartet i de forskellige browsere. Skal vi helt udlade at bruge CSS X.X/XHTML X.X/... ?
Desuden bør du gøre dig selv en tjeneste, og lade være med at bruge w3schools som opslagsværk.
http://w3fools.com/#Ontopic
Jeg har brygget nedenstående javascript eksempel sammen, det viser en form med POST sat som standard. Ved tryk på button kaldes javascript funktionen med den url, som action skal ændres til.
- <head>
- <script type="text/javascript">
- <!--//
- function changeAction(url)
- {
- document.this_form.action = url;
- document.this_form.submit();
- }
- //-->
- </script>
- </head>
-
- <body>
-
-
- <form method=post action=test.php name="this_form">
- <button onclick="javascript:changeAction('rettighedera.php');">Gør til admin</button>
- </form>
På Chrome kan det være nødvendigt at ændre: document.this_form.action = XX til document.this_form.action.value = XX ... Også selvom standarden ikke er et draft... gab...
Indlæg senest redigeret d. 29.06.2011 13:51 af Bruger #955