Mod_Rewrite med PHP

Tags:    php

Kære Udviklere.

Er der nogle muligheder for at lave et mod_rewrite i url'en med PHP? Jeg ved godt at .htaccess kan gøre det, men jeg ville gerne afprøve dette med PHP. Jeg har læst noget om at aspx kan gøre det, men nu programmere jeg blot i PHP, derfor ville jeg gerne afprøve dette.

M.V.H. Daniele

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kære Udviklere.

Er der nogle muligheder for at lave et mod_rewrite i url'en med PHP? Jeg ved godt at .htaccess kan gøre det, men jeg ville gerne afprøve dette med PHP. Jeg har læst noget om at aspx kan gøre det, men nu programmere jeg blot i PHP, derfor ville jeg gerne afprøve dette.

M.V.H. Daniele

Det tror jeg ikke du skal regne med :-) Det eneste du kan opnå "med php" - tror jeg - er at lave din mappestruktur om på serveren, hvilket er yderst upraktisk... ;-)

For lige at klarificere:

URL Rewriting er en server-ting. Det er noget serversoftwaren ordner.

Serveren modtager en besked fra en bruger om, at vedkommende gerne vil se siden produkter/cykelstyr

Serveren er konfigureret til at opfatte alle kald til produkter/ som index.php?produkter=. Det er først når dette er sket, at PHP overhovedet kommer ind i billedet.

Grunden til at "du kan gøre det med aspx" er ikke at C# i sig selv kan noget som PHP ikke kan -- det er fordi .NET hænger direkte sammen med serveren, hvor PHP er et modul til serveren.

Du kan bruge http://www.domæne.dk/index.php/meget/lang/url/

Men så mener jeg at du mister mulighed for have parametre: "?abc=ddd"

t