Java opslagsbog

Tags:    java

Jeg leder efter en bog som kan bruges som opslagsbog..
Jeg har nogle bøger om Java, og de er gode nok som lærebøger, men ikke som opslagsbøger.

Jeg har nogle bøger om Java, og de er gode nok som lærebøger, men ikke som opslagsbøger.

Java Precisely - Den er tynd af programmeringsbogs standard, men er helt fin som hurtigt opslagsværk (Virkede det til, jeg kiggede kun på den en halv times tid). Pris ca. 180 kr

Big Java. Tidligere brugt som lærebog ved Introduktion til Programmering på århus uni. Den er epå en 1000 sider og er ret god som reference, da der både er eksempler og den "rene" reference. Bestemt værd at kigge på. Ny pris: 500kr.

Mvh,

Thomas Nielsen

Java Precisely - Den er tynd af programmeringsbogs standard, men er helt fin som hurtigt opslagsværk (Virkede det til, jeg kiggede kun på den en halv times tid). Pris ca. 180 kr

Big Java. Tidligere brugt som lærebog ved Introduktion til Programmering på århus uni. Den er epå en 1000 sider og er ret god som reference, da der både er eksempler og den "rene" reference. Bestemt værd at kigge på. Ny pris: 500kr.

Mvh,

Thomas Nielsen

Tak.. :)

O'Reilly laver en lang række gode opslagsværker til diverse programmeringssprog.

Følgende dækker den basale del af Java programmeringssproget:

Java in a Nutshell, 4th Edition ( http://www.oreilly.com/catalog/javanut4/ )

[Redigeret d. 23/09-03 11:01:52 af Erik K. Aarslew-Jensen]

O'Reilly laver en lang række gode opslagsværker til diverse programmeringssprog.

Følgende dækker den basale del af Java programmeringssproget:

Java in a Nutshell, 4th Edition ( http://www.oreilly.com/catalog/javanut4/ )

[Redigeret d. 23/09-03 11:01:52 af Erik K. Aarslew-Jensen]

Tak til dig også.. jeg vil låne den på biblioteket på mandag.. jeg så de havde den da jeg var dernede for at låne Java Precisly !! ;)

Hay
Den kan købes i DTU`s boghandel for 50 kr. hvis du er hurtig...

Janus S. Andersen

* Life is a dream in a programmers heaven *

Jeg har selv været i samme situation, jeg skulle bruge Java BOGEN som jeg kunne bruge som opslagsværk, ligesom jeg gerne ville Java certificeres (JPE & JDE). Jeg endte med at købe bogen "Complete Java 2 Certification study guide" ISBN 0-7821-4077-7.

Når man skal finde den helt rigtige bog, er det en god ide at bruge Amazon.com. Der er mulighed for at søge på kryds og tværs, læse beskrivelser, kigge et udpluk af sider mv. Samtidig er alle bøgerne rated af køberne selv, og det giver en rigtig god pejling af bogens kvalitet og indhold samt referencer til tilsvarende bøger og forfattere. Man kan ligesom her på siden opbygge sine egne præferencer og meget mere, samt sin egen "boddies-list" om man vil. Det gør det nemt at få adgang til information om ALLE bøger der kan have interesse. Og det er bestemt ikke uvæsentlig, for som en skrev: Med den viden i hånden kan man istedet for at købe 10 Java bøger nøjes med at købe 1 eller måske 3.

Håber hintet kan bruges. God fornøjelse.

Lars Kehlet

t