Hvor mange "sprog" SKAL jeg lære?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej forum, hvordan går det?

Jeg vil rigtig gerne lave apps til de forskellig idevices og det kræver selvfølgelig, object c og cocoa touch, men jeg kan ingen af delene, så jeg vil spørg om hvilket programmering sprog jeg burde lære først eller skal jeg bare kaste mig ud i det.

tak på forhånd.

14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Men JavaScript har en del quirks der kan give en del bad habits (Globale variabler osv), så jeg tror (uden selv at have erfaring i sproget) at Ruby faktisk ville være bedre, selvom jeg ikke er fan af whitespace-dependent sprog.

Ruby er da ret ligeglad med whitespaces. Python derimod.
Og globale variable findes også i Ruby.

Dernæst er funktioner og muligvis også OOP (classes osv) vigtigt. Og generelt bare den måde at designe et program til at løse et givent problem fra bunden af på en effektiv måde... God damn it det er faktisk svært at forklare!

Hvor kan jeg finde hjælp til sådan noget.

Dernæst er funktioner og muligvis også OOP (classes osv) vigtigt. Og generelt bare den måde at designe et program til at løse et givent problem fra bunden af på en effektiv måde... God damn it det er faktisk svært at forklare!

Hvor kan jeg finde hjælp til sådan noget.

Google er din ven :)

Jeg har evt. lavet nogle 'guides' omkring det at skrive Java, den er lige nu i 11 dele, men du kan jo prøve at starte ud med 1 del som du finder her på udvikleren - Java programmering 1. del - Ellers kunne du som der blev sagt også kigge på Javabog.dk

<< < 12 > >>
t