Hvor mange "sprog" SKAL jeg lære?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej forum, hvordan går det?

Jeg vil rigtig gerne lave apps til de forskellig idevices og det kræver selvfølgelig, object c og cocoa touch, men jeg kan ingen af delene, så jeg vil spørg om hvilket programmering sprog jeg burde lære først eller skal jeg bare kaste mig ud i det.

tak på forhånd.

14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du programmeret før? For i så fald vil jeg fraråde dig at starte med at lære Objective C, da det har e meget stejl indlæringskurve. Start i stedet på et lettere sprog som Ruby eller (efter min mening) JavaScript. Når du har fået følelsen af hvordan det er at programmere så kan du begynde på Objective C.

Ellers er det andre metoder til at programmere til i-stuff. Ved hjælp af diverse, frameworks (Phonegap, Appcelerator osv).

Har du programmeret før? For i så fald vil jeg fraråde dig at starte med at lære Objective C, da det har e meget stejl indlæringskurve. Start i stedet på et lettere sprog som Ruby eller (efter min mening) JavaScript. Når du har fået følelsen af hvordan det er at programmere så kan du begynde på Objective C.

Ellers er det andre metoder til at programmere til i-stuff. Ved hjælp af diverse, frameworks (Phonegap, Appcelerator osv).

Indeed start i Javascript. Jeg kører lidt som "mentor" for en del der ønsker at lære at programmere og jeg bruger også Javascript til at give dem fornemmelsen af om det er noget for dem, da de så ikke behøves at lære om compilere eller noget til at starte med.

Men JavaScript har en del quirks der kan give en del bad habits (Globale variabler osv), så jeg tror (uden selv at have erfaring i sproget) at Ruby faktisk ville være bedre, selvom jeg ikke er fan af whitespace-dependent sprog.

Hvad siger i til JAVA.

Jeg synes Java er et godt sprog, hvor du som programmør bliver tvunget til at skrive OOP (ved ikke helt om det er en god ting..), det er sikkert også en god ting at man bliver tvunget til at tage stilling til variabeltyper.

Give it a go, og hvis det kikser for dig, så spørg dig for herinde :)

Okay, tak for hjælpen, jeg prøver mig ud i JAVA, men hvordan kan man lære et sprog bedst, og hvad kræver det.

Tja, først og fremmest så tag det stille og roligt og tag dig god tid til at lære og ikke mindst forstå de helt basale ting! Det lyder super kedeligt, og det er det vel egentlig også, men det vil give dig en større og dybere forståelse for sproget og i programmering generelt.
Kig på det link jeg skrev i sidste post: (JavaBog. Det er en fin start og der er en gennemgang af det "udstyr" du har brug for når du programmerer.

Så, hvad er det fundamentale i programmering, såsom algoritmer.

Så, hvad er det fundamentale i programmering, såsom algoritmer.

Doooh xD

Det fundementale er ikke algoritmer. Det er noget der kommer senere.

Det helt fundementale er forståelsen af programmering... Altså at tænke som et programmør. Der er sproget egentlig irrelevant selvom visse sprog giver dig nogle fordele i forhold til andre...

Anyway, Hvad jeg plejer at fortælle de folk jeg leger "mentor" for er at variablerne er det vigtigste. Og faktisk kender jeg en del der har svært ved at få deres hoved omkring det.
Nu bliver jeg sikkert flamet med funktioner classes og alt muligt andet, men jeg holder fast i variablerne er det første man skal forstå!...

Dernæst er funktioner og muligvis også OOP (classes osv) vigtigt. Og generelt bare den måde at designe et program til at løse et givent problem fra bunden af på en effektiv måde... God damn it det er faktisk svært at forklare! :bounce:

Det bedste du kan gøre er stadig bare at tage en bog omkring Java fx og så starte på side et og læse den / følge eksemplerne under vejs.
Bagefter så kig den igennem og se hvad du har glemt (der er sikkert en del) og sæt dig ind i det. Kig gerne bogen igennem et par gange til. Når du så har en basis forståelse, så sæt giv dig selv et projekt (simpelt!!!) og gå igang. Og fortsæt så op af rangstigen til du udvikler dine egne paralle programmer som kombinerer CPU / GPU til at knække kodeord til folks netbanker... Det sidste her var selvfølgelig en joke :)

Tusind tak for hjælpen, i har været til stor hjælp.

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2011 21:43 af Bruger #16655
<< < 12 > >>
t