Så, hvad er det fundamentale i programmering, såsom algoritmer.
Doooh xD
Det fundementale er ikke algoritmer. Det er noget der kommer senere.
Det helt fundementale er
forståelsen af programmering... Altså at tænke som et programmør. Der er sproget egentlig irrelevant selvom visse sprog giver dig nogle fordele i forhold til andre...
Anyway, Hvad jeg plejer at fortælle de folk jeg leger "mentor" for er at variablerne er det vigtigste. Og faktisk kender jeg en del der har svært ved at få deres hoved omkring det.
Nu bliver jeg sikkert flamet med funktioner classes og alt muligt andet, men jeg holder fast i variablerne er det første man skal forstå!...
Dernæst er funktioner og muligvis også OOP (classes osv) vigtigt. Og generelt bare den måde at designe et program til at løse et givent problem fra bunden af på en effektiv måde... God damn it det er faktisk svært at forklare!
Det bedste du kan gøre er stadig bare at tage en bog omkring Java fx og så starte på side et og læse den / følge eksemplerne under vejs.
Bagefter så kig den igennem og se hvad du har glemt (der er sikkert en del) og sæt dig ind i det. Kig gerne bogen igennem et par gange til. Når du så har en basis forståelse, så sæt giv dig selv et projekt (simpelt!!!) og gå igang. Og fortsæt så op af rangstigen til du udvikler dine egne paralle programmer som kombinerer CPU / GPU til at knække kodeord til folks netbanker... Det sidste her var selvfølgelig en joke