Java script

Tags:    java

Findes der et java script som gør at ens hjemmeside opbygger sig efter brugerens skærmopløsning. Så feks at den samme side ses på næsten samme måde i 1024*768 og 1280*1024.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan sagtens kontrolere brugerens skærmopløsning, og så derefter lave et sæt sider specifikt til hver opløsning. der var et par artikler om noget lignende på www.builder.com under web scripting.

Forkert Forum... Luk venligst tråden og flyt spørgsmålet til HTML / CSS

Java har intet til fælles med JavaScript ud over navnet...

Findes der et java script som gør at ens hjemmeside opbygger sig efter brugerens skærmopløsning. Så feks at den samme side ses på næsten samme måde i 1024*768 og 1280*1024.

Bliver lukket

Forkert Forum... Luk venligst tråden og flyt spørgsmålet til HTML / CSS

Java har intet til fælles med JavaScript ud over navnet...

luk nu... der er jo ikke skide meget forskel, så derfor kan jeg ikke lige se hvad det store problem er...
-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

På det punkt kunne vi ikke være mere uenige...

Den konstante strøm af Javascript spørgsmål i Udvikleren's Java forum er med til, at holde seriøse Java udviklere væk fra dette forum. Dette synspunkt er jeg bestemt ikke ene om...

Jeg er godt opmærksom på, at det ikke er bestemt synligt for nye folk, hvor de skal stille deres spørgsmål vedr. Javascript, men det må være noget du skal tage op med Kasper og resten af slænget.

På det punkt kunne vi ikke være mere uenige...

Den konstante strøm af Javascript spørgsmål i Udvikleren's Java forum er med til, at holde seriøse Java udviklere væk fra dette forum. Dette synspunkt er jeg bestemt ikke ene om...

Jeg er godt opmærksom på, at det ikke er bestemt synligt for nye folk, hvor de skal stille deres spørgsmål vedr. Javascript, men det må være noget du skal tage op med Kasper og resten af slænget.

Jeg kan også godt se, at html/css betyder javascript... nå nej, det kan jeg så ikke.
Jeg kan stadigvæk ikke se problemet. Godt være at havregaard flippede ud om det på et tidspunkt, men hvad er det egentlige problem? Der findes mange ligheder som enhver java udvikler kan overskue og derved hjælpe en der har et javascript problem. Hvis man ikke kan tåle at der er lidt afvigelse i sproget, skal man bare lade være med at kode det.
Du kan jo bare lade være med at komme med dine kommentarer om, at dette ikke er til javascript, da jeg derefter ville være tilfreds.

Derudover, kan du heller ikke lige prale af, at java foraet er det mest brugte forum herind. Når (og ikke hvis) vi hjælper dem med javascript spørgsmålene, I STEDET for at give dem fingeren, kan det jo være at de ville udvikle sig til javaprogrammører i stedet for. Og grunden til dette er jo igen indlysende: Java/script ligner hinanden lidt... De er ikke helt identiske, men er det ikke lige meget?

Jeg vil påstå at enhver java programmør, kan yde lidt supprt på et javascript problem og derfor mener jeg det hører hjemme her!

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

At sammenligne Java med Javascript er som at sammenligne Java med C/C++!

...ud over visse ligheder i den basale syntaks har de 2 ting lige så meget med hinanden at gøre som olie og vand. (og Ja, jeg er godt klar over at Java's JVM er skrevet i C/C++)

Derudover vil jeg give dig ret i at HTML / CSS foraet ikke er optimalt til Javascript spørgsmål, men det har trods alt en hel del mere med Javascript at gøre end Java har...

Jeg har endda foreslået at man opretter et seperat forum til Javascript, da der uden tvivl er behov for et sted, hvor man kan diskutere de mange aspekter af sproget og de mange forskellige DOMs.

Derudover, kan du heller ikke lige prale af, at java foraet er det mest brugte forum herind

Det er der nok en grund til !!!

Jeg har intet mod at hjælpe folk med deres problemer - om det så er ASP, PHP, Java eller Javascript mv. er underordnet, men jeg kan kun slå fast at den konstante strøm af irrelevante tråde i et vilkårligt forum er med til at holde de seriøse udviklere væk. I den sidste ende er det mængden af seriøse udviklere som udgør et forums kompetancegrundlag, uden dem kan man lige så godt lukke hele foraet.

t