PHP bedømmelses system, (god eller dårlig)

Tags:    php mysql

<< < 12 > >>
Okay jeg er ved at prøve at lave et bedømmelses-system til min side, hvor det skal bedømme artikler.. (Ikke med stjerner, men med god eller dårlig) Indtil videre har jeg lavet det her, og forstår ikke hvorfor det ikke virker.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

(Id'et er bare et tilfældig et jeg valgte fra min database med artikler)
Kan i se nogle fejl?

- På forhånd, mange, mange tak :)

17 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad fik du som output når du tilføjede var_dump($_POST); og klikkede på én af knapperne?

Hvis jeg klikker på god, kommer det her efter jeg satte var_dump ind

array(2) { ["god_x"]=> string(3) "146" ["god_y"]=> string(2) "23" }

EDIT: Hvis jeg nu bytter billederne ud med knapper ville det så måske ikke virker? :D

Indlæg senest redigeret d. 08.06.2011 16:36 af Bruger #16605
TAK det virker sku, men får en fejl besked nu:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/teamsoli/public_html/xn--undvendigviden-rqb.dk/artikler.php:13) in /home/teamsoli/public_html/xn--undvendigviden-rqb.dk/artikler.php on line 200

Lidt trælst at den kommer ser ikke så kønt ud :)? Er det noget med den cookie jeg laver?

Ja du skal bare sørge for at din php-blok står øverst i dit script og at der ikke er whitespace foran <?php. I dit tilfælde skal du altså bare flytte dit html og body tag ned under php-blokken, og så sørge for at slette alle mellemrum og linjeskift før <?php.

Hmmm.. Det hjalp ikke?

EDIT:
Okay min php kode ser nu sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Og fejlen jeg får ser sådan ud, hvis jeg trykker på 'god'.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/teamsoli/public_html/xn--undvendigviden-rqb.dk/artikler.php:13) in /home/teamsoli/public_html/xn--undvendigviden-rqb.dk/filer/stem.php on line 23

Det er vel noget med den cookie er det ikke? (Id'et er på den side den bliver includeret, og det virker fint undtaget det med cookien..)

EDIT IGEN: Det virker hvis åbner det på en side for sig, altså uden det bliver includeret.. :I

Indlæg senest redigeret d. 08.06.2011 17:07 af Bruger #16605
Det er fordi du outputter noget html i din artikler.php fil, inden du inkluderer din stem.php fil. Du skal sørge for ikke at outputte html før du skal sætte en cookie eller ændre i andre header-informationer.

EDIT: Hvis det er umuligt for dig at undgå, kan du kalde funktionen ob_start() øverst i din artikler.php fil og kalde funktionen ob_end_flush() nederst i artikler.php

Indlæg senest redigeret d. 08.06.2011 17:37 af Bruger #13559
Går over til ip, det fungere vist bedre :)

<< < 12 > >>
t