Hejsa allesammen
Jeg har en mindre udfordring jeg har stillet mig selv.
Da jeg går en del op i at alting fungerer og elsker små smarte detaljer, har jeg efter at været på en del sider med døde links tænkt på der må være en måde at komme udenom dem på.
Så derfor har jeg tænkt over hvordan det eventuelt ville kunne laves.
Tænker jeg laver selve hyperlink-tagget statisk for hvert link, men har ikke nogen NavigateURL.
Således skal selve den del geneneres ud fra min kode, som vil lave et korrekt link, eller informere mig om der kan være noget galt eller at dette link er dødt så jeg kan rette det.
Min side struktur er som følger:
ROOT
\Masters\ (Her ligger alle mine master-pages)
\Resources\ (Her ligger alt jeg har af tilbehør udover siderne)
\CSS\ (CSS-filer)
\IMG\ (Billeder)
Alle mine ASPX sider ligger i ROOT, men mange af mine master-pages skal jo lave links til disse sider.
Mit problem er at alting er relativt så når man fra \Masters\-folderen skal henvise til Velkommen.aspx som ligger i ROOT skal den jo skrives:
NavigateURL = "..\Velkommen.aspx";
hvilket jeg synes er noget rod da du så skal tænke hvor ligger min side, og hvor skal den hen.
Allerhelst vil jeg bare gerne skrive "Velkommen.aspx" og smider siden med, hvorefter den så returnerer en path der er relativ for de to.
Enten kan det jo laves med noget oversigt/tabel/key-value agtigt noget, eller finde fysisk sti på dem.
Men jeg er sikker på nogen kan/har lave(t) noget andet smartere, så vil gerne høre om nogen kan hjælpe med ideer eller løsninger evt?
Det skal være en måde hvorpå jeg kan se om et given't link vil være dødt, og tanken var at ved load af en master eller side vil jeg kalde metoden.
Så vil det være runtime den laver links'ene for siden, hvilket jo helst heller ikke skal være for omfattende med stor fysisk søgning olign. da det vil ha indflydelse for loadtiderne.
Sådan så hvis der bliver lavet et link vil det virke, og hvis den ikke kan finde det jeg vil linke til giver det mig en melding herom, så linket ikke laves og jeg kan reagere og smide en mail til mig selv eller skrive en logfil omkring et dødt link olign.
Håber nogen af jer kloge hoveder herinde kan hjælpe