Brugerne skal kunne sortere i Data (Webshop)

Tags:    php mysql

Jeg ønsker at blive bedre til PHP og MySQL. Er derfor gået i gang med at bygge en lille webshop, for at prøve forskellige ting af.

Når brugerne er inde og kigge på en produktgruppe, vil jeg gerne have, at de skal have muligheden for at sortere produkterne efter pris og vægt. Altså, hvis man trykker på vægt, så skal produkterne med den lavest vægt vises øverst, og hvis man trykker igen, skal de produkter med højest vægt vises først. Hvis man kunne sortere efter mærke, så alle adidas produkter blev vist sammen, og alle nike produkter blev vist sammen, ville det være endnu bedre.

Al hjælp modtages gerne, så jeg kan komme videre herfra. Hvis du har et link til en tutorial ville det også være super. :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jan

Tablesorter kan gøre dette (og gør det godt!) på klientsiden. Se http://tablesorter.com/docs/

Jeg har netop forsøgt at give hjælp til opsætning af dette i en anden tråd her på udvikleren, se http://www.udvikleren.dk/forum/34553/tablesorter-integration/ - men start med deres officielle hjemmeside. Den forklarer det meget pænt.

Dette er en mindre ændring af Nikolajs løsning:

Fold kodeboks ind/udKode 

I øvrigt kan jeg se at dit søge resultat ikke er paged ergo har brugeren alt information. Du kunne derfor bruge Javascript til at sortere på brugerens maskine og kun server script, hvis du har en bruger uden javascript.

Forment har javascript biblioteker, som for eksempel jQuery, en indbygget sorterings teknik.

Indlæg senest redigeret d. 04.06.2011 11:23 af Bruger #5620
Hej Jan,

Det fungere ved, at du tilføjer et klikbart link eller lignende på din td. Du skal herefter fange den givne variabel i PHP - eksempelvis:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 04.06.2011 08:51 af Bruger #16122
Mange tak for jeres svar.

Jeg har fået det implementeret ved hjælp af tablesorter.com. Det var egentlig nemmere at implementere end, hvad jeg havde troet det ville være. :P

t