Hey Udviklere.
Jeg kører p.t. med et skræddersyet opdaterings-modul til mine kunders CMS.
På mit backend userinterface uploader jeg enhver af mine filer enkeltvis. Tilføjer billeder, sql-querys samt php filerne. Dette kan dog være en lang process især når det drejer sig om eksterne moduler som indeholder mange filer og undermapper.
Jeg sad så og tænkte på en ny metode man kunne gøre denne process på. Lægge alle filerne ind i en mappe, som var det "root" på selve serveren og derefter gemme det som en zip fil. Var det i gamle dage, var dette det jeg gjorde. Jeg lavede en mappe og uploadede den hurtigt på enhver server og mergede derefter mapperne og overskrev filerne.
.ZIP mappen kunne f.eks indeholde:
/admin/ (mappe)
.htaccess
index.php
trackUser.php
mitbillede.jpg
LogInIcon.png
Admin mappe:
LogIn.php
AccountControl.php
Så skulle den så foreach enhver fil. Noget lignende:
- if($fileType == 'php') {
- // indsæt filens indhold i databasen + navn og dir (er det root, er dir = /)
- } else if($fileType == 'png' || $fileType 'jpg') {
- // Upload billedet et sted på serveren og angiv linket som "source"
- }
Osv. osv. med enhver regel jeg nu opretter.
Jeg skal bare finde en nemmere og hurtigere måde at tilføje al den data til databasen. Resten manipulere systemet med.
Jeg har givet en beskrivelse af hvordan min database ser ud, så det måske er nemmere at forstå min problemstilling.
Klik her for billede-beskrivelse af database.
EDIT: Glemte lige at beskrive feltet "version":
Version: Version ID reference nummer. Dette skal blot være en værdi man vælger fra en dropdown på form siden hvor du uploader zip mappen. (alt dette kan jeg godt selv programmere)
MultiplyQuerys: Evt. putte alle SQL forespørgsler ind i zip mappen også (i root). Var endelsen: min_query.sql så er det en enkelt query, men var endelsen min_query.sqls (bemærk: s) skulle multiplyQuerys slås til 1. Således f.eks.:
- if($fileType == 'php') {
- // indsæt filens indhold i databasen + navn og dir (er det root, er dir = /)
- } else if($fileType == 'png' || $fileType 'jpg') {
- // Upload billedet et sted på serveren og angiv linket som "source"
- } else if($fileType == 'sql') { // enkelt query
- // indsæt query til database
- } else if($fileType == 'sqls') { // flere querys
- // indsæt query til database + sæt multiplyQuerys til 1
- }
Som i sikkert kan se er det noget af en hjernevrider, men jeg kunne godt tænke mig at få nogle tip/vejledning el. kodeeksempel på hvordan det kunne udføres. Jeg har i hvert fald ingen idé om hvordan. Jeg har prøvet at beskrive min problemstilling så godt som jeg kunne, håber det er O.K..
På forhånd tak - håber på at få noget hjælp her :-).
Indlæg senest redigeret d. 04.06.2011 18:39 af Bruger #16320