Vise de 5 sidste nyheder

Tags:    php

Hej Udviklere.. :D

Jeg vil gerne lave en boks ude i højre side på min hjemmeside, hvor der er de sidste 5 nyheder med titel og link, men har ikke så stor erfaring indefor php, så har brug for lidt hjælp.
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg tænkte på om man kunne gøre noget i denne dur. Dette virker så ikke helt da sql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource.

Nogen der kan give en hjælpene hånd?

Tak for hjælpen! :)

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
- Du har et underligt g på linje 5.

- Jeg anteger at $tbl_name er sat et eller andet sted ellers er det en fejl.

- Du kan prøve at fjerne '' om 5 tallet i limit (Ville tro sql autocaster til tal dog).

- Hvis du ikke får det du forventer er det som regel fordi du har en fejl. Test for fejl og udskriv dem:

if(mysql_errno()){
print mysql_error();
}

- Kald til mysql_close bør du ikke explicit skrive i de fleste tilfælde, men bare overlade det til php at lukke forbindelsen tilsidst. Når du explicit skriver dem kan du risikerer at du senere skal bruge en mysql forbindelse og dermed åbne den igen.

- Du har et underligt g på linje 5.

- Jeg anteger at $tbl_name er sat et eller andet sted ellers er det en fejl.

- Du kan prøve at fjerne '' om 5 tallet i limit (Ville tro sql autocaster til tal dog).

- Hvis du ikke får det du forventer er det som regel fordi du har en fejl. Test for fejl og udskriv dem:

if(mysql_errno()){
print mysql_error();
}

- Kald til mysql_close bør du ikke explicit skrive i de fleste tilfælde, men bare overlade det til php at lukke forbindelsen tilsidst. Når du explicit skriver dem kan du risikerer at du senere skal bruge en mysql forbindelse og dermed åbne den igen.

Jeg skulle bare fjerne '' omkring 5 - det virkede!

Tak for hjælpen! :)

t