Slet besked

Tags:    php html mysql

<< < 12 > >>
Hej :)

Nu har jeg rodet lidt med noget gæstebog og vil gerne have, så jeg kan slette indlæg uden jeg skal logge ind i DBen hele tiden.

Her ses min gæstebog:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvordan laver jeg en funktion i slet.php, som sletter beskeden med ID nummer 1 f.eks.?

Indlæg senest redigeret d. 01.06.2011 10:54 af Bruger #16016
19 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så får jeg denne fejl:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /www/zymichost.com/w/e/w/wewillchat/htdocs/chat.php on line 209

Jeg brugte en lidt mere indviklet metode men ja :P har nu et problem i slet.php..

Sådan ser slet.php ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg brugte en lidt mere indviklet metode men ja :P har nu et problem i slet.php..

Når man har et problem giver det tit ret god mening at skrive hvad problemet er ;)

P.S. "Det virker ikke" er ikke godt nok :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 01.06.2011 11:41 af Bruger #1
Chatten virker og jeg får indsendt id'et. Det er lige nu f.eks. 3. Når jeg trykker slet kommer jeg til slet.php?nr=3 hvor der intet sker. Når jeg går tilbage for, at se om beskeden blev slettet, er den der endnu.

Den hedder nr i databasen, så rette det hele om til nr

Den hedder nr i databasen, så rette det hele om til nr

Helt fint :). Husk at stemme på det/de indlæg der har hjulpet dig.

Mvh.

Kasper (TSW)

Hm.. Nu kan den slette, men jeg får fejlen

Warning: mysql_affected_rows(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /www/zymichost.com/w/e/w/wewillchat/htdocs/slet.php on line 7

Nu virker det 100% :D Mange tak

Off topic:
Hvis du lægger connect til mysql koden i en fil 'connect.php' kan du bare includerer den fil i de filer, der skal connecte til databasen.
Det har to fordele:
- Hvis du så senere skifter password, username etc.. er der kun et sted at ændre.
- Når du poster på et forum, som f.eks udvikleren, er der ingen fare for at vise din connect kode (Folk antager den er i 'connect.php').

<< < 12 > >>
t