fejl i out put i session start

Tags:    php

hej UV'er
eg får denne fejlmeddelelse pga min session

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/html/umbrella-gaming.dk/admin/profile.php:2) in /var/www/html/umbrella-gaming.dk/admin/profile.php on line 3

og min code ser sådan ud
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvad har jeg gjort galt

skal jeg også smide min login her ind?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du er helt sikker på at der ikke er noget whitespace før din PHP blok, kan det være at du bruger en editor der gemmer i utf-8 med BOM. BOM står for Byte Order Mark og er en unicode-karakter der bliver placeret først i tekstdokumentet. Prøv at se om du kan finde en setting i din editor hvor du kan sætte character-encoding, og se om der står noget med BOM.

EDIT:
Jeg har lige prøvet at køre kommandoen
Fold kodeboks ind/udKode 

hvilket giver outputtet
Fold kodeboks ind/udKode 

De tre spørgsmålstegn er de tre første karakterer i den htmlkode der bliver genereret af http://umbrella-gaming.dk/admin/index.php, så det kunne godt tyde på at du har gemt dit dokument med BOM...

Indlæg senest redigeret d. 30.05.2011 12:34 af Bruger #13559
Hej Nikolaj,

Det er det klassiske problem: Din kode genererer output inden du bruger dine session metoder. Tilsyneladende starter output i profile.php på linje 2. Husk at alle header-baserede funktioner i PHP _skal_ være kaldt inden der bliver sendt output til browseren. Tjek om der fx er whitespace før din PHP blok eller om du kalder noget kode der evt. spytter fejl ud, inden du bruger din session metode.

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 30.05.2011 11:32 af Bruger #1
Og du er sikker på at der ikke er noget whitespace inden din PHP blok eller noget HTML kode længere oppe eller lignende?

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg bruger ikke selv Dreamweaver, men her http://stackoverflow.com/questions/5378522/utf-8-without-bom, er en beskrivelse af hvordan du sikrer at Dreamweaver ikke gemmer dine php-filer med BOM. Prøv at se om det hjælper...

Gør det AH foreslår og slå BOM på UTF-8 fra. Det er en dårlig idé at køre ISO.

har kun de 5 linjer øverst på siden og kan ikke se at den kalder noget inden den starter

okay er helt forviret nu

dette er et kopi past direkte fra mit index hvor den er galt
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

ved ikke om i kan bruge dette
jeg bruger Dreamweaver og der står unicode (UTF-8)

EDIT endrede UTF-8 over til iso og nu virker det :D

Indlæg senest redigeret d. 30.05.2011 13:03 af Bruger #16454
okay tak

t