#Henrik
Jeg forstår stadig ikke hvorfor at jeg skal rykkes så lang ned når jeg bare giver et tip til at ændre en kode, og hvis folk ikke syntes godt om at man skriver sådan, så er det jo deres valg? Men derfor skal de jo ikke hakke ned på mig for at jeg prøver at give et forslag til noget kode.
At tilføje { } har INTET med "problemet" at gøre. Han sagde ikke "Jeg har en fejl i min kode" han bad om at få hjælp til implementere et nyt system, med udgangspunkt i den kode han gav os. Og så påpeger du en "fejl" som slet ikke er en fejl i stedet? Beklager, min matematik lærer bliver heller ikke glad hvis jeg afleverer en tysk stil til ham.
Back on topic (igen):
Hej. Jamen jeg har ikke den store erfaring med php. Den vedlagte kode har jeg fået hjælp til at lave. Men det jeg har i tankerne er lidt mere omfattende end den kode, og der var derfor ikke mere hjælp at hente mere. Så derfor spørg jeg om der nogle der har erfaring, kender tutorials eller lignende omkring det her..
Problemet med lige at finde dig en "tutorial" er at det er et meget specifikt system du ønsker.
Lidt ligesom du heller ikke kan finde en færdig (og gratis) tegning over netop DIT drømmehus, så tvivler jeg også på hvor vidt der kan findes en guide til det du prøver at lave.
Når du skal lave et større system som dette skal du bryde det ned i mindre bider. Fx vil din database nok skulle deles op i tables til følgene:
Brugere
Byer
Kampe
Du kan evt også senere udvide med en tabel kaldet "highscores" eller noget i den stil men det lader vi ligge for nu.
Nu gælder det sådan set bare om at du sætter dig ned og koder skidtet. Jamen, virkelig, jeg beklager mit sprogbrug.
Det er svært at hjælpe dig mere end det uden at lave hele dit system. Og hvis jeg skulle det ville jeg være nød til at sende dig en regning bagefter.
Men et par tips kan være at du skal huske at dele projektet op i små bider. Hvad hvis du senere vil have det udvidet med nye funktioner? Vil den kode du skriver så være god nok til at det er teknisk let at tilføje disse? Kig eventuelt ind i objektorienteret programming
(
http://php.net/manual/en/language.oop5.php )
eller sørg i hvert fald som minimum for at holde tingene så let overskuelige som overhovedet muligt.
Du vil takke dig selv senere.
Til sidst vil jeg gerne lige have lov at tilføje, at det system du prøver at lave ikke er det obsolut sværeste du kan begive dig ud i. Det er dog heller ikke helt "piece of cake". Du skrev før at du havde fået hjælp til at lave ovenstående kode, så jeg vil spørge dig direkte: Er du sikker på du er klar til det her?
Det gør ikke noget hvis du ikke kan finde ud af det hele, du kan altid komme herind igen og spørge om hjælp til mere specifikke problemer (husk dog at bruge Google først) men bare du kan overskue projektet som helhed, så er jeg sikker på at det nok skal gå.
Grunden til jeg i øvrigt ikke vil give dig noget kode "at starte på" er at jeg foretrækker at se personen der spørger, forsøge at lave noget først. Jeg er altid frisk på at lede efter eventuelle problemer i folks koder, men jeg vil ikke kode det for dem. Der er desværre alt for mange som bare kommer forbi udvikleren.dk og tror at det er stedet for gratis programming af ens projekter.
Indlæg senest redigeret d. 28.05.2011 20:46 af Bruger #14381