Nu kan jeg se at i hvert fald én har foreslået at købe HP - det skal du passe på med. Nogle af deres maskiner er fine nok, men HELE deres bærbare DV-6 og DV-7 serie er de to bærbare computerserier der er blevet repareret mest nogensinde (i følge ham jeg normalt handler ved). Jeg havde min dv-6 14 dage før bundkortet smeltede første gang fordi blæseren er placeret fuldstændigt tåbeligt!
De kan sagtens levere nogle fine maskiner, men jeg synes absolut ikke det er pengene værd. De tager nogle billige dele og smækker sammen og så smider en god sjat oven i prisen så de selv kan tjene på det - når det er en stationær du søger ville jeg til en hver tid bygge den selv.
Jeg byggede selv min egen computer sidste år - jeg fik en SUPER computer til omkring 9.000kr (uden skærm) hvor en tilsvarende fra f.eks. HP ville have kostet mig tættere på 15.000kr
Med hensyn til MAC diskussionen er det smag og behag. Nogle mennesker kan godt lide det, andre kan ikke. Jeg ser hverken fordele eller ulemper ved at arbejde med MAC - eller OSX - til det arbejde du snakker om. Så længe du ikke skal programmere applikationer til Windows eller Linux mener jeg ikke det har nogen betydning. Selvom software udvalget måske er en smule mere begrænset på MAC, kan du ofte finde et fint alternativ til hvad du kan få på Windows.