Bodybaggrund ustabil?

Tags:    css html

I ca. 1 ud af 20 gange oplever jeg, at baggrundsbilledet på min side ikke hentes. Er der nogen der har erfaring med et lignende problem?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Ejvind

Jeg oplever ikke problemet på min computer. Men prøv at validere din CSS - du har 48 advarsler, som næsten alle er relateret til background.

Måske et forbindelsesproblem til serveren?

Prøv at slå Network-fanen til i Google Chrome (CTRL+SHIFT+J > Network) og refresh din side, indtil fejlen opstår. Så kan du evt. se om der er en 404-fejl eller anden fejl på stien til billedet.

Men ellers kan jeg ikke komme i tanke om andet...

Tak for svaret. Men næh..ingen held. Problemet er tydeligst i IE, og i samme sekund jeg foretager mig noget i browseren, så falder det på plads. Desværre kan jeg ikke relatere problemet til min egen computer/browser/host m.v. Det er set/afprøvet.

prøv med at tilføje CSS "zoom: 1" på dit element med baggrunds billedet. Det fjerner godt nok zoom mulighed, men tricker browseren til redraw...

Drop et link

prøv med at tilføje CSS "zoom: 1" på dit element med baggrunds billedet. Det fjerner godt nok zoom mulighed, men tricker browseren til redraw...

Tak - prøvede. Heller ikke dette virker.

Link: www.ejvindamorsen.dk

Indlæg senest redigeret d. 25.05.2011 22:48 af Bruger #16641
Hej Ejvind

Jeg oplever ikke problemet på min computer. Men prøv at validere din CSS - du har 48 advarsler, som næsten alle er relateret til background.

Hej Phillip

Noget tyder på jeg har et par css issues jeg skal have tjekket op på. Tak skal du ha'.

vh

http://stevelove.org/2009/07/10/png-background-repeat-bug-in-internet-explorer-7-and-8/

Interessant læsning, - tak for det. Men intet synes at hjælpe..

På min administratorside har jeg lavet et "Se forsiden" link.
Linket er en simpel javascript-popup med en prædefineret størrelse.
Problemet er ikke begrænset til denne popup, men synes at være fremherskende her, - eller til det faktum at jeg er eller har været logget ind.

Jeg er efterhånden ét stort spørgsmålstegn..

t