Problemer med min imac gider ikke start?

Tags:    imac

Det er sådan at jeg har komme til at sluk den på en forkert måde 2 gang da den ikke vil luk ned eller andet. så blive jeg nøde til at gøre det. men så nu har den stå og gøre det i snart omkring 12 timer ca kl 7 i morgens og den stå stadig og gøre det sammen, den er sådan okay ny computer jeg har kun haft den i ca 2 uger,

håber virkelig du kan hjælp mig? da jeg er pæn ny til imac!.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad sker der når den ikke vil slukke? Sker der bare intet eller hvad? Hvis du ser i din dock har du en masse programmer. De programmer med en hvid prik under er de programmer der køre. Er der nogle af dem som ikke lukker ned når du beder computeren om at slukke?

Alternativt vil jeg også sige at du skal formatere den. Det lyder som om der er noget helt galt med den. Har selv iMac og har haft den i 2 år snart. Den køre som en drøm!

Har du ikke en medfølgende dvd, du kan benytte til reboot af din computer?, ellers vil jeg foreslå at du går ned der hvor du har købt den, og fortæller dem om fejlen, måske de kender til problemet?

Når du genstarter så holder du option nede (samme som alt), og så burde du kunne vælge at boote fra DVD'en.

Hvis det ikke virker så tag en snak med Apple om det. De hjælper dig med den.

det må være et program som gør at den ikke gider slukke.

eventuelt formater den

hvordan formatere jeg den?

og jeg har husk at lave en sikkerkopie da jeg fik den!. men når jeg klik på f 1 eller f2 osv så sker der ingen ting .. øhmm

Sorry men jeg er helt vildt meget Noob til Mac da jeg er pæn ny til det ;/

sådan her vise den i snart 48 timer :O!

http://localhostr.com/files/HaM7Dh8/capture.png

Indlæg senest redigeret d. 25.05.2011 19:00 af Bruger #16353
Jeg har fået løst problem, ;)
jeg slukke min computer kl 23.20 og så prøve jeg at sluk alt i huset og så kl 7.00 så start jeg forfra igen. så var der ingen problemer, ;)

Jeg har fået løst problem, ;)
jeg slukke min computer kl 23.20 og så prøve jeg at sluk alt i huset og så kl 7.00 så start jeg forfra igen. så var der ingen problemer, ;)

Et lille tip. Det her har virket på en iMac, som havde ufattelig lang boottid med grå skærm.

Hold Command-Option-P-R nede mens du tænder den, og hold dem nede indtil du hører opstartslyden for anden gang. Det resetter PRAM og NVRAM.

den virker ikke. jeg har fået klart det og jeg har snakke med mac omkring mit problem

t