lave side med "skriv videre" tekst

Tags:    html tekstboks

Hej udviklere.

Jeg er gymnasielærer og jeg kunne godt tænke mig at tilføje en side på wildbilly.dk, hvor mine elever kunne skrive videre på et digt.

Jeg forestiller mig, at der skal være en tekstlinje, og eleverne så via f.eks. en tekstboks kan tilføje nye linjer til teksten i al evighed, så teksten hele tiden udvikler sig.

Jeg er ikke super-programmør, men nogenlunde fornuftig og lærenem.

Håber, at der er nogen, der kan hjælpe.

kh. Bo

10 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Problemet er at du nok skal over i noget server-side programmering for at løse opgaven. F.eks. PHP eller asp.net.

Er der kun én der skal kunne skrive videre ad gangen, så skal du også låse for andre imens. Og hvad så hvis vedkommende "aldrig" bliver færdig, skal der så automatisk låses op igen?

Og ellers er det bare at læse den eksisterende tekst fra databasen eller evt. en tekstfil og sende det til tekstboxen. Så skrives der videre og så gemmes den nye tekst i databasen eller tekstfilen.

Men umiddelbart kommer du ikke uden om at skulle lave det i et serverside-sprog.

Det er lidt svært, da det kommer an på om du kører på egen server, et webhotel, etc.

Har du et webhotel er der nok allerede en database installeret. Og så skal du finde ud af om den kan køre php eller asp.net.

Så det kræver lidt mere info, før du kan få de rigtige råd herinde.

Ja til det her formål kunne det faktisk godt være nok med en simpel tekstfil og så er det knap så meget man behøver at lære for at komme i gang. Godt råd, Nikolaj :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Hej Bo,

Det er ikke noget der er synderligt svært at lave med PHP og MySQL. Du kan prøve at kigge lidt på PHP artiklerne her på sitet, de burde kunne få dig i gang. Når du ved lidt mere om sagen, så kan du begynde at stille nogle mere konkrete spørgsmål, når du løber ind i problemer :)

Mvh.

Kasper (TSW)