Du skriver at det er mange penge. Så ville jeg overveje at gå efter et proff. program til at lukke af.
Et eksempel kan være ionCube http://www.ioncube.com/
Hvordan fungerer det?
Ved at encode din php-kode og så decode det igen på runtime-niveau.
Vil det ikke kræve at denne software er installeret på serveren hvorpå siden kører, eller sker det automatisk?
Nu ved jeg ikke hvor teknisk dygtige dine kunder er men du kan altid prøve den klassiske "base64 encode / decode" ved brug af eval... (Ja ffs hak mig ned folkens, men hvis han vil have en lille bitte smule beskyttelse, så er det bedre end ingenting)
Men faktisk har jeg haft udviklet et værktøj der obfuskerer PHP variabler, strings, funktioner, konstanter, class names og endda supportere at "fucke rundt med variablerne" sådan at variabler pludselig hedder $$ i stedet for bare $ (ved at referere "igennem" hinanden) og den kan også lave en masse forskellige base64, substr, strrev og rot13 tricks sammen med eval... Den kan også have "konfigurations defines" i toppen, så udelader den bare at obfuskere dem senere hen i koden.
Hell yeah den kan endda smide AES256 på men det har så aldrig haft anden pointe end fordi folk ville have det, selvom at nøglerne jo er nød til at ligge i koden.
Jeg ved så ikke hvor godt programmet performer på større websites, og der er selvfølgelig altid en "lag" i execution time ved at have siden obfuskeret. Og så ved jeg faktisk heller ikke om det relativt simple program kan æde sig igennem større websites. Jeg skrev det mest til brug for mig selv, og som ekstra sikkerhed på lidt "intime" scripts på mine servere selvom de er godt låst ned. (Ja jeg ved at alt obfuskering kan fjernes, men igen, et ekstra lag sikkerhed skader aldrig).