Der er mange gode ideer omkring at beskytte din kode med software osv. Mit spørgsmål er: Kan det betale sig?
Du ejer allerede koden, det sikrer ophavsretten dig. Hvis du har en klar kontrakt skulle du ikke havne i dette problem igen. Hvis du gør, tager du bare fat - HÅRDT.
Hvor mange timer skal du bruge for at sikre din kode? 10 timer? 20 timer? Hvis du tager 500 kroner i timen og har solgt udvikling til 10.000 skal du så huske at tage ekstra 5000 - 10000 fordi du skal bruge tid på at beskytte din kode. Gider din kunde betale for det?
Hvilke af dine kunder er de bedste? De eksisterende kunder eller de kunder du ikke har fået endnu (de nye kunder), mine bedste kunder er dem der kommer tilbage, dem skal jeg bruge mindst tid på at få penge ud af.
Prøv at træd et skridt baglæns inden du begynder at bruge din tid på "ligegyldigheder" og vurder hvor du skal bruge din tid (de 10 eller 20 timer), på at sælge til eksisterende kunder, på at finde nye kunder, eller for at beskytte allerede solgt software med timer du aldrig får betaling for.
Beskyt din ophavsret med kontrakter, det er den bedste vej frem.
Indlæg senest redigeret d. 21.05.2011 20:43 af Bruger #2730