Erstatte value med Javascript i HTML formular

Tags:    javascript

Jeg har lavet en HTML form, hvor man skal tilmelde sig til et nyhedsbrev. Det er selvfølgelig et krav, at man skal indtaste e-mail adresse, men fornavn, efternavn og telefonnummer bestemmer man selv.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Hvis brugeren kun udfylder f.x e-mail adresse, så ønsker jeg ikke at få Fornavn, Efternavn og Mobilnummer med i databasen. Er det muligt at erstatte det med javascript kode, som gør, at hvis feltet er == Fornavn f.x, så skal den erstatte det med et tomt felt?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
fjern PHP koden den var der kun for at teste at det faktisk virkede.

som jeg sagde var den kun onsubmit og javascripten der var vigtig resten er bare test.

Hej Jan,

Ja det kan man godt, men hvorfor kigger du ikke bare efter denne specifikke værdi når du behandler POST requestet i din PHP kode og så sorterer de ting fra som enten er tomme eller har dine default værdier? :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg bruger en kode, som jeg får fra MailChimp. Og der er ikke nogen PHP kode, men kun JavaScript. Derfor jeg godt kunne tænke mig at erstatte de forskellige felter, før de går ind i databasen hos MailChimp.

Hilsen Jan

Hej Jan.

Hvis feltet har et id kan du gøre det sådan her

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Dette script skal selvfølgelig først køres når brugeren submitter formen.

Jeg ved ikke helt hvordan det du har fået fra MailChimp ser ud, men det kan sagtens lade sig gøre også selv om der ikke er noget id på feltet :)

Tak for hjælpen. Er dog meget i tvivl om, hvor jeg skal indsætte koden.. Om det er i starten af koden fra MailChimp eller?

Hele koden ser således ud:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Hilsen Jan

Det cl og onsubmit er det der er relevant, resten er kun test.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 19.05.2011 16:33 af Bruger #5620
Hej Jens,

Tak for hjælpen, jeg har fået det til at virke nu.
Lige over formen står: array(0) { }

Hvordan kan jeg få det væk?

Super, thanks again!

t