Så har jeg kigget lidt på det og jeg kan da godt forstå du ikke har kunne få det til at virke, for det er godt nok et meget mystisk problem
. Jeg lavede nogle forskellige tests og debuggede lidt frem og tilbage og det var ganske rigtigt som om intet virkede i IE. Jeg kunne ikke engang lave en tom side og bruge en af jQuery's AJAX metoder til at loade en af dine HTML filer! Det slog mig dog at der måske var et problem med en af dem, så jeg prøvede at loade din index.php i stedet, og bingo, det virkede! Jeg prøvede derefter at lave en kopi af din home.html og kalde den home.php i stedet - bingo, den kunne også loades! Hvis du går ind på dit site nu, så vil du se at den nu kan loade forsiden i IE (testet i IE 7 og 8). Kigger du i sourcen vil du se at jeg loader home.php der i stedet for home.html.
Problemet? Tjah, godt spørgsmål. Det vigtigste for mig var at finde en løsning til dig, så jeg vil ikke grave meget mere i det, men mit umiddelbare bud er at din server serverer HTML filer på en spøjs måde - hvordan og hvorfor det ved jeg ærlig talt ikke. Det kan være at der er nogen med en sniffer der kan kigge lidt nærmere på det eller som kender lidt mere til opsætning af den webserver der bruges
Løsning? Du kan jo rename dine HTML filer til .php og så rette det til i din JavaScript kode. Jeg vil tro at det kan løse problemet helt og aldeles og der er ikke rigtigt nogen bivirkninger ved at have dit indhold liggende i .php filer frem for .html filer
I din private mail spurgte du mig om det var besværligt at rette sitet til noget der også kunne fungere med søgemaskiner, og nej, det er ikke synderligt besværligt. Det jeg ville gøre i din situation, var at lave en top.php og en bottom.php og så en fil for hver underside, der inkluderer top.php i toppen, derefter kommer den enkelte undersides indhold og derefter et include af bottom.php. Du kan stadig godt vise dine billeder med fancy effekter osv. Men om det er et projekt du kan overskue, det ved jeg så ikke
Mvh.
Kasper (TSW)
Indlæg senest redigeret d. 19.05.2011 10:53 af Bruger #1