Kan du
komme ind på computeren i Safe Mode? Hvis ja, så skal du bare få kopieret dine filer over på en USB / Ekstern harddisk så hurtigt som muligt.
Nu har du ikke sagt hvilket styresystem du bruger, men du kan prøve at finde System Gendannelse inde i kontrol panelet og "rulle computeren tilbage". Hvis du skriver hvilket styresystem du bruger kan jeg godt guide dig.
Det plejer dog ikke at være til så stor gavn (har det aldrig været for mig i hvert fald) men du har lov at håbe.
Hvis
ikke du kan komme ind på maskinen via Safe Mode så er du lidt på spanden... Endten kan du installere et nyt styresystem oven i og være ligeglad med dine filer (dårlig idé har jeg på fornemmelsen) eller også kan du prøve at få dem ud ved fx. at boote en Linux distribution op på computeren
uden at installere den. Så kan du få kopieret dine ting over på en ekstern disk og geninstalleret computeren.
Du kan selvfølgelig også tage den udvej at få "opstøvet en nørd" (tro mig, der er mindst en inden for 25 km's radius uanset hvor i landet man sidder) og spørge om han vil være flink, eventuelt mod betaling, at få ordnet problemet. Nu, uden at gøre reklame eller noget, sidder jeg selv på Lolland og chancen for at du også kommer herfra er nok minimal. Men ellers, prøv at opstøve din(e) lokale nørder. Det gør ikke noget at de kun er 14 - 15 år, de er tit lige så gode (bedre? Uden at fornærme jer andre herinde) end de gamle gnavne "professionelle" som kun lige har været på et enkelt superbruger kursus.
Til aller sidst findes der professionelle "Data recovery services".. Jeg tror endda at El giganten tilbyder dem, men det koster en pæn sum penge. Ellers så Google efter andre services.
Desuden vil det virkelig være til hjælp hvis du giver os noget mere information at gå efter. Som sagt før, styresystemet, også gerne modellen, men især lidt info om hvordan / hvornår den gik i Blue Screen.
Hvad sad du og lavede? Installerede du et spil eller sådan?
Indlæg senest redigeret d. 18.05.2011 07:04 af Bruger #14381