spil programmering i c++

Tags:    c++ java

<< < 12 > >>
Hej er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg kan lære at programmere spil i c++ helt fra bunden af hvor man starter med at lave nogle små spil og videre op til nogle bedere spil det skal være links til nogle guider eller en bog bogen skal være på dansk og den skal ikke koste for meget.

Hilsen Tobias Jørgensen :-)

12 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
NeHe er klart den bedste site for spil programmering med OpenGL! Men hvis du har i siinde at lave kommerciel-agtige spil, altså spil der ligner dem man kan købe i butikkerne er der håbløst langt til mål. Men er det for at lave små sjove spil ala tetris, skak simple shoote'm up eller evt. sports, bil spil osv. skulle det ike være helt umuligt. Der er også en del gratis 3D Motor du kan download rundt omkring, det vil hjælpe lidt på tiden. Men er man en rigtigt nørd laver man det hele selv :)

http://nehe.gamedev.net

Held og Lykke
Søren Klit Lambæk

tak men er der ikke nogle der kender et link til en step for step guide hvor jeg f.eks lærer hvad OpenGL er og så lidt efter lidt lære at programmere små spil som tritis, skak og pacman.

Hilsen Tobias Jørgensen

Du burde nok bruge SDL til tetris og packman i stedet for OpenGL. OpenGL er et 3D library og altså overkill til så simple 2D spil. Søg lidt på Google efter SDL tutorials, så finder du nok noget brugbart.

http://www.libsdl.org

Hej er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg kan lære at programmere spil i c++ helt fra bunden af hvor man starter med at lave nogle små spil og videre op til nogle bedere spil det skal være links til nogle guider eller en bog bogen skal være på dansk og den skal ikke koste for meget.

Christian

Det er vist ret svært lige uden videre at lave spil i C++.
Men hvis det mere er for at lave spil, kan jeg varmt anbefale et program der hedder Game maker.
Game maker, er et helt enkelt program som man nemt kan lave spil med, det er dog også på engelsk.
Det vil dog være en idé at downloade de tutorials som producenten selv har lavet.
Du kan downloade en shareware version af det på: www.gamemaker.nl, det fulde program koster vist omkring
10 $ eller sådn, så værre er det ikke.

God fornøjelse.

Christian

Det med at det er svært at lave spil i c++
kommer an på om det er 2D eller 3D spil
hav ville lave.

-Thomas
-------------------------------------------------------
Vb noget for dig?
tjek VB-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

Hvis du går ind under ressourcer her på udvikleren.dk vil du finde et link til en ret god side. Den hedder www.gametutorials.com
Der finder du nøjagtigt det du vil have. Man lære at lave et spil, så tjek siden ;)
Der findes også andre tutorials på siden, som netværk og OpenGL...
Og der er brugt C++!
Hilsen Chadi
Mit lykketal er 2959

Ikke for at være lyseslukker men tror det er svært at finde en god bog på dansk som ikke koster ret meget.. Det er i det hele taget svært at finde bøger der ikke koster ret meget :(

Ikke for at være lyseslukker men tror det er svært at finde en god bog på dansk som ikke koster ret meget.. Det er i det hele taget svært at finde bøger der ikke koster ret meget :(

Og endnu sværere at finde bøger på dansk som overhovedet er penge værd. Lær hellere engelsk og søg på Google. Jeg kan anbefale www.libsdl.org til spiludvikling.

Okay da bogen må godt være på Engelsk men jeg mente ikke billigt så man ikke kunne finde noget jeg mente billigt så jeg i vært fald ikke bliver snydt for prisen.

Hilsen Tobias Jørgensen

Det er vist ret svært lige uden videre at lave spil i C++.

Det er der delte meninger om. Jeg foretrækker C++ til både 2D og 3D spil, med og uden netværk og til både Windows og Linux så det er nok bare et spørgsmål om at øve sig og ikke lave noget alt for svært med det samme.

tak men er der ikke nogle der kender et link til en step for step guide hvor jeg f.eks lærer hvad OpenGL er og så lidt efter lidt lære at programmere små spil som tritis, skak og pacman.

Hilsen Tobias Jørgensen

<< < 12 > >>
t