Hjælp til markedsføring af nyt site

Tags:    hjemmeside samarbejde

<< < 123 > >>
Hej Allesammen,

Jeg har for nyligt lanceret vinderhimlen.dk. Hvor man kan finde rejse konkurrencer, gavekort konkurrencer, samt konkurrencer hvor man kan vinde en iphone 4 eller mulighed for at vinde en ipad 2 .

Synes det går lidt langsom med at skaffe organiske besøgende.
Har prøvet at markedsføre facebook siden med facebook ads, men fik en skyhøj CPC på cirka 12 kr på de fleste annoncer og næsten ikke nogen konvertering. Har også forsøgt mig med Google Adwords, men synes stadigvæk at klik prisen er for høj.

Har i nogle gode idéer til hvordan man kan markedsføre vinderhimlen? :)
Eller har du nogle medier hvor jeg kan købe noget reklame.

Med venlig hilsen
Asker

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2011 16:36 af Bruger #16502
21 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Bliver nødt til at bryde ind, beklager.

Der er intet der er gratis i denne verden. Du mener altså at man ikke skal indtaste sin e-mail adresse, som ikke gives ud i et videre netværk af edderkopper?

Kort skrevet: Ved at bruge din side, vinde konkurrencer igennem din side - så slipper man for alskens spam mails, fordi dit site ikke videregiver min email? :-)

Lyder for godt til at være sandt, excuse moi.

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2011 20:14 af Bruger #16613
Hej Asker.

Er helt enig med Kasper, men derudover tror jeg ikke du skal regne med det vilde. Alle de tilbudssider (efter min mening) bør dø. Typisk ender det i strid med markedsføringsloven/persondataloven, fordi de fleste "sælger" e-mail databaser.

Jeg ville gerne smide et link til dit site, men jeg tror bare Google og andre straffer mig for det. Desværre :-)

Hvad mener du ikke jeg skal regne med det helt vilde? og hvorfor skulle du gerne linke til min side når du alligevel ikke kan lide tilbudssites, som du klassificerer vinderhimlen.dk Og hvorfor siger du at de fleste sider ender i strid med markedsføringsloven. Hvilke belæg har du for at de fleste sider "sælger" e-mail adresser.

Med venlig hilsen
Asker

Hej Asker.

Er helt enig med Kasper, men derudover tror jeg ikke du skal regne med det vilde. Alle de tilbudssider (efter min mening) bør dø. Typisk ender det i strid med markedsføringsloven/persondataloven, fordi de fleste "sælger" e-mail databaser.

Jeg ville gerne smide et link til dit site, men jeg tror bare Google og andre straffer mig for det. Desværre :-)

Hvad mener du ikke jeg skal regne med det helt vilde? og hvorfor skulle du gerne linke til min side når du alligevel ikke kan lide tilbudssites, som du klassificerer vinderhimlen.dk Og hvorfor siger du at de fleste sider ender i strid med markedsføringsloven. Hvilke belæg har du for at de fleste sider "sælger" e-mail adresser.

Med venlig hilsen
Asker

For at afslutte denne "debat", har føromtalte websites de sidste 3 år forsøgt at komme ind på markedet med "vind dit-dat". Det sker kun når man er første led efter virksomheden der reklameres for. Dit website (nu har jeg ikke undersøgt det detaljeret nok til at udtale mig korrekt), men jeg vil skyde på du bruger eksterne medier, som bruger eksterne medier som i sidste ende bruger partner-ads.com eller andre. Igen kort sagt, dem der tjener kassen er dem på 1-2 led af fødekæden.

Bliver nødt til at bryde ind, beklager.

Der er intet der er gratis i denne verden. Du mener altså at man ikke skal indtaste sin e-mail adresse, som ikke gives ud i et videre netværk af edderkopper?

Kort skrevet: Ved at bruge din side, vinde konkurrencer igennem din side - så slipper man for alskens spam mails, fordi dit site ikke videregiver min email? :-)

Lyder for godt til at være sandt, excuse moi.

Virksomheder markedsføre sig ved at lave konkurrencer. Da de gerne vil have lov til at kontakte potentiale kunder og markedsføre deres produkter.

Vinderhimlen.dk har konkurrencer hvor det er gratis at deltage. De konkurrencer man kan finde på vinderhimlen, skal man ikke betale for at være med i. Men derimod give eksempelvis give en virksomhed, lov til at kontakte en via telefon eller nyhedsbrev. Det er ganske normalt.

Selvfølgelig slipper man ikke for det du betegner, som spam mails. Men derimod kan man sige det ikke er spam mails når du selv har givet virksomhederne lov til at kontakte dig. Hvis du ikke ønsker at blive kontaktet af nogle virksomheder med et godt tilbud. Vil jeg anbefale dig at holde dig langt væk for konkurrencer.

Mit site afholder ikke nogen konkurrencer, men er derimod en mellem mand mellem de netværk der udbyder konkurrencer.

Hej Asker.

Med venlig hilsen
Asker

For at afslutte denne "debat", har føromtalte websites de sidste 3 år forsøgt at komme ind på markedet med "vind dit-dat". Det sker kun når man er første led efter virksomheden der reklameres for. Dit website (nu har jeg ikke undersøgt det detaljeret nok til at udtale mig korrekt), men jeg vil skyde på du bruger eksterne medier, som bruger eksterne medier som i sidste ende bruger partner-ads.com eller andre. Igen kort sagt, dem der tjener kassen er dem på 1-2 led af fødekæden.

Nu spurgte jeg dig om noget, som du fuldstændig ignorerer eller færdigfald ikke har svaret på. Det er selvfølgelig rigtig at vinderhimlen benytter sig af en affiliate partner der udbyder konkurrencerne eller hjælper virksomheder med at markedsføre dem. Det er selvfølgelig ikke dem i den 1-2 led af fødekæden der tjener kassen, men derimod virksomhederne der bliver markedsført og i sidste ende forhåbentligt for solgt flere af deres produkter.

Med venlig hilsen
Asker

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2011 20:36 af Bruger #16502
Når alt det så er sagt, så er en cpc på 12 kr billigt sluppet for et konkurrence-site. Hvis det er for dyrt i forhold til din indtjening, så skal du arbejde med din konvertering.

Hvis du vil annoncere andre steder, skal du bare ringe til dem. Alle de store medier har for tiden rigeligt med ledigt inventory på display-annoncering, så cpm prisen kan nok presses under 100 kr hvis du er dygtig. Med mindre der bliver udskrevet valg om lidt, da partierne så vil købe det hele til listepriser :-)

Mange tak for dit svar. Har du erfaring med at købe annoncer hos de store medier?
Skal man ikke købe en stor volumen af CPM annoncer?

Med venlig hilsen
Asker

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2011 22:37 af Bruger #16502
Ja, det har jeg. Man behøver ikke købe større volumer - du kan sagtens booke en halv million visninger og teste ud fra det.

Ja, det har jeg. Man behøver ikke købe større volumer - du kan sagtens booke en halv million visninger og teste ud fra det.

Hvor meget koster en Halv millioner visninger cirka ?

Med venlig hilsen
Asker

Halv million visninger? ja det kan sådan set variere meget, kommer selvfølgelig an på hvilken medie du vil bruge, og hvor store de er.

Du kan sådan set selv undersøge det :)

Halv million visninger? ja det kan sådan set variere meget, kommer selvfølgelig an på hvilken medie du vil bruge, og hvor store de er.

Du kan sådan set selv undersøge det :)

Jeg kan godt selv undersøge det. Men det er altid godt at vide hvad prisen cirka er og specielt mindsteprisen. For at man bedre kan vurdere om prisen er fair. Ja og alle priser varierer, men ikke lige meget.

Med venlig hilsen
Asker

Hvad kan du ? Som de millioner andre reklamesider ikke kan

Jeg sammenligner ikke mit site med millioner af andre reklamesider. Men derimod de andre konkurrence sider der findes i Danmark. Sitet skiller sig ud ved kun at have gratis konkurrencer. Hvilket man må sige at ikke ret mange andre konkurrence sites der har. På de andre konkurrence sider kan man typisk også finde en del konkurrence hvor det koster et gebyr at deltage eller man skal tilmelde sig et VIP abonnement. Vinderhimlen skiller sig også ud ved at man kan bedømme konkurrencer. Så det er enligt brugerne der bestemmer hvilke konkurrencer der er gode og omvendt. Samtidig er det nemt at sortere mellem de forskellige konkurrencer.

Med venlig hilsen
Asker

<< < 123 > >>
t