Tekst falder ned i andet CSS element (IE)

Tags:    css html

Hej, nu har jeg et CSS problem med min hjemmeside. Teksten falder nærmest ned i et andet CSS element, så man ikke kan se, hvad det står (det er dog kun i IE's tilfælde). Hvis i er i tvivl, så ligger jeg lige et link til siden:
Darkrune Gamer Site

Koden ser således ud for det ene:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Sådan her for det andet:

Tak på forhånd :).

6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har version 8 installeret, og der kan man ikke se det nederste link "My Account", som bliver skjult bag div'et med id'et "fod".

Har du prøvet at fjerne right/left/bottom og erstatte det med margin: 0px auto, f.eks. (for div'et med id'et "fod")?
Det virker måske ikke som om det umiddelbart har noget med dit problem at gøre, men nogen gange er det jo de mærkeligste ting der hjælper :)

(Åh ja, og så ville jeg slette det der popup vindue der kommer når man prøver at højreklikke - det er irriterende, gammeldags og hvis man gerne vil kopiere noget fra siden så skal det nok lykkes :))

Din doctype er forkert.

Du bruger følgende doctype i din kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Som du kan se her:
http://hsivonen.iki.fi/doctype/#handling
er denne doctype blacklistet og fremkalder IE5 (Quirks) Mode.

Ret den til en rigtig doctype. Jeg vil anbefale denne:

<!DOCTYPE html>

PS: Det er fuldstændigt umuligt at læse teksten på din side. Teksten er sort og baggrunden er mørkegrå, så der er simpelthen for lidt forskel på de to farver, til at jeg kan se bogstaverne tydeligt nok til at kunne læse dem.

Dit problem er at du sætter følgende på #fod:

Hvilket vil sige, at #fod kommer til at være 1% hævet over bunden (og derfor går ind i resten af siden).

Slet den nævnte attribute, og dit problem er løst.

Indlæg senest redigeret d. 06.05.2011 09:12 af Bruger #16594
Nu du er så gavmild med karmaen Darkrune synes jeg da at du også lige burde læse mit indlæg igennem igen - da jeg faktisk startede med at foreslå at du rettede på left/right/bottom ;) :D

@Darkrune, ser ud til at virke fint i IE9 - Hvad version har du problemer med?

Dit problem er at du sætter følgende på #fod:

Hvilket vil sige, at #fod kommer til at være 1% hævet over bunden (og derfor går ind i resten af siden).

Slet den nævnte attribute, og dit problem er løst.

Det virkede :).

Jeg ved ikke, om det var dit svar eller om det var Jerspers svar. Tak for hjælpen alle sammen :D.

t