cookie problem

Tags:    php html

Hej, jeg har brugt meget af dagen på, hvordan jeg kan få en cookie til at virke, men jeg kan ikke rigtig få den til det. Den gider nemlig ikke rigtigt oprette den Cookie, som jeg vil have den til.

Her er koden, hvor jeg bruger nogle data (HTML):
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Her er så den næste side (PHP):
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

funktioner.php's kode (PHP):

Tak for hjælpen på forhånd :).

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2011 15:39 af Bruger #14776
5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg kan se forsøger du at sætte en cookie med værdier fra nogle variabler som du først definerer i kode inkluderet EFTER kaldet til setcookie() - er det en fejl i den måde du har postet det på? For ellers kunne det vel som udgangspunkt godt være problemet? :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Prøv at fjerne setcookie() delen fra din første PHP fil, og sæt dette ind i din funktioner.php

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2011 16:19 af Bruger #12245
Som udgangspunkt har du i hvert fald glemt et semikolon efter dit include statement :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Så vidt jeg kan se forsøger du at sætte en cookie med værdier fra nogle variabler som du først definerer i kode inkluderet EFTER kaldet til setcookie() - er det en fejl i den måde du har postet det på? For ellers kunne det vel som udgangspunkt godt være problemet? :)

@Kasper (TSW). Nej, jeg har postet det rigtigt nok. Jeg har prøvet at bytte om på koden, så den nu hedder:

Men den kommer nu med denne besked:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING

Prøv at fjerne setcookie() delen fra din første PHP fil, og sæt dette ind i din funktioner.php

@Frank Jensen. Jeg har prøvet, men det giver samme resultat, som jeg fik før. Nemlig at den ikke laver nogen form for aktivitet. Den lader bare feltet stå blankt tilbage.

Er det lettere, hvis jeg nu lavede det om, så det kørte ved hjælp af en database? - overvejer nemlig meget at gøre det, da jeg nok vil gøre det senere hen.

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2011 19:46 af Bruger #14776
Det har jeg fået ordnet nu, men problemet er der stadig.

Jeg tænker bare på, om det kunne være lettere at lave det til database nu, eller lave det til det senere?

t