Hey Andreas.
Hvilken editor foretrækker I?Jeg vil klart anbefale dig at benytte dig af Eclipse Classic. Eclipse er nemlig den editor med flest extensions, og så er det bare generelt godt at lære editoren at kende fordi at forskellige udgaver af Eclipse kan benyttes til utrolig mange programmeringssprog. Såsom C, C++, Groovy, Grails, PHP, HTML, jQuery og så videre.
Så brug Eclipse, for det kommer du sandsynligvis til også at bruge senere.
Det er åbent og findes i versioner til alle styresystemer.
http://www.eclipse.org/downloads/Hvad kan man lave i Java i store træk?Man kan bruge Java til det meste. Dog har Java sine begrænsninger inde for hardware programmering. Og så er den relativt langsom i forhold til lav-niveau sprog såsom C/C++. Java har til gengæld den fordel at være platforms uafhængig. Det vil sige at dit program både kan kører i Linux, Windows og Mac.
Du kan som du selv nævner også lave hjemmeside applets i java. Hvis du vil lave nogle lidt mere avancerede side kan du med Java også lave fulde sider i miljøet Grails (bygger godt nok på mange teknologier). Afslutningsvis er Java også rigtig god til at programmerer til mobiltelefoner. Android benytter sig af Java til deres programmer.
Så der er rigtig mange gode grunde til at lære Java.
Og som en ekstra bonus er Java endda et relativt let sprog at lære. Det minder rigtig meget om C, C++ og PHP. Og da du kender til PHP, vil du sikkert hurtigt finde dig til rette i Java.
Hvor skal jeg starte?Dunno. Brugte selv en meget teoretisk bog på Universitetet til at lære sproget. Og den vil jeg ikke som udgangspunkt anbefale som noget hoppy hyggelig weekendlæsning
Indlæg senest redigeret d. 01.05.2011 00:44 af Bruger #5097