Min titel siger vidst det hele.
Jeg har googlet og googlet nonstop i 18 timer nu og sad oppe hele natten igår.
Jeg kan SIMPELTHEN ikke finde en løsning. Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan lave en public key i PHP, sende den til C#, kryptere et eller andet i C#, sende det til PHP og så lade PHP dekryptere det igen?
Også meget gerne den anden vej (kryptere med privat nøgle i PHP, og authentikere at beskeden virkelig kom fra serveren i C# ved at dekryptere og tjekke indholdet).
Men hvordan pokker kan det være at to af de "største" sprog i verden ikke kan snakke sammen?
Ps. Jeg
LOVER at lave en write up på det når/hvis jeg finder en løsning da det godt nok går mig på nerverne.
Jeg har prøvet både PHPSecLibs RSA og OpenSSL uden held. Jeg kan godt få public keyen fra OpenSSL ind i C# og kryptere noget med den. Men jeg kan aldrig få dekrypteret det igen hverken i PHP eller C# (i c# fordi jeg endnu ikke har fået private key'en ind endnu?)
Alt hvad jeg har kunnet finde siger "Brug Chillkats library" (det sker ikke!) eller "brug et certifikat"... Well, jeg ønsker at kreaere mine keys on the fly og sende dem direkte fra PHP. Jeg skal *** ikke igang med certifikater af nogen art.
Sorry for det lid grove sprogbrug her til sidst, men jeg tror vidst at alle udviklere har prøvet at VIRKELIG rive håret ud af hovedet på sig selv over et eller andet. Det gør jeg i hvert fald lige nu.
Håber i kan hjælpe