men har forsat en smule svært at få vores besøgende til at handle hos os.
Det kommer jo an på målsætningen. En typisk benchmark-konvertering for din type webshop, vil jeg anslå til at ligge på ca. 1,5%, hvilket heller ikke er unormalt for webshops generelt.
Optimering af konvertering er en enorm videnskab, og
det ene gode tip, jeg kan give er
at teste.
Afprøv fx at (og én ad gangen for at isolere effekten):
- ændre budskaber og design på dit topbanner på forsiden
- sæt "Se mere"-knapper på produktbillederne på forsiden
- lægge større vægt på returret på produktsiderne
- give brugere mulighed for at "Synes om" produkter
- vise tydeligere info om leveringsdetaljer på produktsiderne
Der findes mange værktøjer til at måle effekt af den slags. Du bør dog helt sikkert læse mere omkring A/B-testing og multivariate-testing. Og tag derefter et kig på Google Website Optimizer, som er et godt gratis program for den spirrende ecommerce manager :-)
Det andet gode tip er ganske simpelt:
Spørg dine besøgende! Brug værktøjer som Uservoice eller SurveyMonkey og lad dine kunder give dig input. Lav en spørgeskema-undersøgelse. Bed folk - der har købt - om at besvare tre hurtige spørgsmål om hvad de syntes var godt ved websitet, og hvorfor de købte. Brug svarene til at fremhæve gode ting på websitet.
Jeg har været med til at hæve konvertering og indtjening på rigtig mange webshops, og din er bestemt ikke dårlig. Det handler om at optimere på indhold og præsentation, og dit design har et rigtig godt udgangspunkt.
PS: Jeg køber kun mine sko i butikker, hvor jeg kan prøve dem på løbebånd og foran kamera. I min erfaring er det nemlig aldrig tilstrækkeligt at sige, at jeg har pronation, og der er også stor forskel på komfort.
EDIT: Stil evt samme spørgsmål ovre på Amino.dk, hvor rigtig mange iværksættere gladeligt vil give inputs :-)
Indlæg senest redigeret d. 28.04.2011 09:03 af Bruger #69